آذوح: دولتیان می‌گویند “دریاچه را خشکاندیم و ۷۰ درصد رای آذربایجان را کسب کردیم شما چه کاره هستید

نماینده مردم تبریز گفت: هدف ما از تشکیل فراکسیون مناطق تورک نشین افزایش انسجام برای گرفتن امتیازات بیشتر بود. در حادثه قطار تبریز-مشهد ۵۰ نفر جان خود را از دست دادند آنوقت فراکسیون مناطق تورک‌نشین چرا موضع‌گیری نکرد؟ 

بیگی در مصاحبه با خبرنگار یول پرس درباره وزرای پیشنهادی دکتر روحانی و موضع نمایندگان آذربایجان و مناطق تورک نشین گفت: چه چیزی از خون مردم واجب تر است؟ در حادثه قطار تبریز-مشهد نزدیک ۵۰ نفر جان خود را از دست دادند، فراکسیون مناطق تورک نشین کجا بود تا از حق و حقوق مردم دفاع کند؟ چرا این فراکسیون اعلام موضع رسمی نکرد؟  چرا ما را تنها گذاشتند؟

وی همچنین درباصحبت های آقای بیمقدار درباره منحل شدن و حساسیت هیئت رئیسه برروی واژه “تورک” گفت: این دوستان از این کار استفاده سیاسی می کنند، همین الان که زمان رای گیری است می خواهند با استفاده از این نام و تهییج احساسات مردمی برای چند تن از وزیران رای اعتماد بگیرند.

اگر بنا بود ابن فراکسیون واقعا موثر باشد تاکنون کجا بود؟  چرا در اتفاقاتی مانند حادثه قطار، ما را تنها گذاشتند؟ فراکسیون جلسه می گذارد و ما را دعوت می کند که تشریف بیاورید میخواهیم برای فلان وزیر رای جمع کنیم.  فراکسیون تنها ابزاری برای بهره‌برداری سیاسی آقایان است.

نماینده مردم تبریز در پاسخ به سوالی درباره وضعیت دریاچه اورمیه اظهار داشت: تمامی وعده و وعیدها درباره احیای دریاچه اورمیه فقط انتخاباتی بود و بودجه‌های مصوب، عموما خرج سفر های خارجی، مطالعات و تخصیص برای برخی دانشگاه‌ها شده است و بارندگی های اخیر حدود که یک میلیارد متر مکعب آب جاری شد به دلیل عدم لای روبی بستر رودخانه ها این آب سمت دریاچه اورمیه هدایت نشده و عملا به مزارع و مراتع کشاورزی آسیب رساند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه آب دریاچه اورمیه ۱۸  سانت نسبت به سال گذشته پس رفت داشته است، عملا از موضوع احیای دریاچه اورمیه بهره برداری انتخاباتی شد و حتی فعالین محیط زیست با شعار نادرست ” حال دریاچه اورمیه خوش است ” اعتبار خود را برای خرید رای به نفع دولت به حراج گذاشتند.

نماینده مردم تبریز همچنین درباره اقدامات عملی درباره دریاچه اورمیه افزود: ما پیگیر دریاچه اورمیه هستیم اما دولت می گوید دریاچه اورمیه را خشکاندیم ۷۰ درصد رای آذربایجان را کسب کردیم شما چه کاره هستید؟ !!

کارخانه ها از کار افتاده و این همه نارسائی وجود دارد، دولت می گوید شما چه کاره هستید؟ اصلا شما چه می گویید؟ من ۷۰ درصد رای آذربایجان رادارم.!