آذوح: نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تنگ‌نظری مسئولان، بیان کرد: نسبت تسهیلات به سپرده در استان آذربایجان‌شرقی از میانگین کشوری پایین تر است.

به گزارش یول‌پرس، محمد حسن نژاد با حضور در محل سازمان بسیج کارگری سپاه عاشورا، خاطرنشان کرد: متاسفانه ما تنها عادت به سخنرانی داریم تا اقدام و عمل؛ وضعیت آذربایجان در این زمینه بسیار خراب است و به یک استان مهاجرفرست تبدیل شده‌‌‌ایم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم با ابراز تاسف از وضعیت درآمد مالیاتی استان آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: استان اصفهان ۶ میلیارد تومان درآمد مالیاتی دارد، اما استان آذربایجان شرقی قادر به تامین ۲ میلیارد تومان هم نیست، حتی استان کرمان نیز از ما پیشی گرفته است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سونامی بیکاری در آذربایجان شکل گرفته است، متذکر شد: آمار بیکاری در استان ما پایین است چرا که به یک استان مهاجرفرست تبدیل شده‌ایم، حتی میانگین جمعیت ما به نسبت کشوری کاهش پیدا کرده و این نشانه مهاجرفرستی و نسل کشی است که از درد بیکاری به استان‌های دیگر مهاجرت می‌کنند.

وی با انتقاد از ارائه آمارهای غلط اشتغال‌زایی اظهار داشت: استان ما ارائه آمار سفید از اشتغال‌زایی را افتخار می‌داند که این باعث می‌شود در تخصیص بودجه، در وضعیت برخوردار قرار بگیریم.

حسن نژاد در ادامه مشکل اصلی اقتصاد کشور را بانک‌ها دانست و اذعان کرد: بانک‌ها پولی ندارند که به واحدهای تولیدی تزریق کنند، تولیدکننده قادر نیست بهره ۲۴ درصدی را به بانک بازگرداند براین اساس، بانک ها پاشنه آشیل تولید است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی افزود: نسبت تسهیلات به سپرده در استان آذربایجان‌شرقی از میانگین کشوری پایین تر است، تنگ نظری در مسئولان، خانه آذربایجان شرقی را ویران کرده است.

1358456462 vayfdyvlafed