آذوح: یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب آذربایجان در سالن کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه محقق اردبیلی آغاز بکار کرد.

به گزارش یولپرس، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی روز یکشنبه در مراسم افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی روز به روز رشد چشمگیری دارد، گفت: توجه به فرهنگ در این دانشگاه جز اولویت های اصلی مدنظر است.

پروفسور گودرز صادقی با بیان اینکه فعالیت‌های دانشجویان در زمینه فرهنگی می‌تواند اثرگذاری فراوانی داشته باشد، افزود: تجربه نشان داده که فعالیت‌های فرهنگی از کارهای کوچک آغاز شده و به نتایج بزرگی ختم می‌شوند.

او با بیان اینکه هویت زبانی، قومی، ملی و دینی زیربنای ما را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: نباید در هیچ بخش از این هویت غفلت کنیم.

او گفت: باید کمک کنیم فعالیت های فرهنگی رشد یابند و ترمزی برای این فعالیت ها نباشد.

عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این آیین با بیان اینکه فعالیت های برجسته و شایسته ای توسط کانون خطایی دانشگاه در حال انجام است، گفت: در دانشگاه محقق اردبیلی در کنار فعالیت های علمی، فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی نیز جدی گرفته شده است.

او افزود: در سال گذشته ۹۰۰ برنامه فرهنگی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از ۲ هزار عنوان کتاب از موضوعات مختلف فلسفه، ادبیات فارسی، ترکی و آذربایجانی در معرض نمایش گذاشته شده تشریح کرد: در این نمایشگاه بیش از ۱۵ ناشر از شهرهای مختلف کشور حضور یافته اند و تخفیف ۱۰ تا ۳۰ درصدی برای کتب موجود در نظر گرفته شده است.

این نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ تا چهارم اردیبهشت دایر است.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند.