مقدمه

حرکت ملی ملت تورک آزربایجان بعد از نسل کشی مخوف نخبگان حق طلب ملت تورک آزربایجان به دست رژیم جنایتکار پهلوی در طول سالهای سیاه 1325- 1330 هـ.ش. و نیز نسل کشی نخبگان استقلال طلب تورک تبریز در سال 1358 هـ.ش. به دست رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی ایران با تلاشها و فداکاریها و کوششهای روز و شب فرزندان نستوه و دلاور و از جان گذشته  ملت تورک آزربایجان نظیر پروفسور محمدتقی زهتابی، دکتر محمدعلی فرزانه، دکتر جواد هیئت و دیگران در بیست و پنج سال اخیر به مرحلۀ جدید استقلال طلبی رسیده است و این اتفاقی است که برای ما ملت تورک آزربایجان مایۀ مسرت و غرور و پیروزی بزرگ  اما برای دشمنان متحد فارس و کورد و ارمنی و روس و صلیبیمان که دویست سال کوشیده اند و می کوشند که ملت تورک ما را اسیر و استعمار و آسیلیمه و نابود و هضم کنند، یک کابوس دهشتناک است. از این رو دشمنان نژادپرست خونخوار مشترکمان با تمام پتانسیل و توان اهریمنیشان در ایجاد تفرقه با شگرد ایجاد اختلاف در بین فعالان برای جلوگیری از اتحاد ملی کامل همۀ انسانهای ملت تورک در راه عصیان نهایی و رهایی از چنگال راسیسم استعمارگر خونخوار فارس ایران،  می کوشند.

از آن جا که حرکت ملی ملت تورک آزربایجان و تورکان کل ایران حرکتی حق طلبانه و انسان دوستانه و مسالت آمیز و بر اساس حقوق بشر برای ملت تورک و دیگر ملتهای محترم ایران است، پان ایرانیستهای راسیست پانفارس ایرانی هیچ توجیهی برای تخریب کردن حرکت ملی ملت تورک ندارند به جز این که به این صرافت افتاده اند که با به جان هم انداختن فعالان باسابقه و زحمتکش حرکت ملی آزربایجان، چهره ای خشن، سردرگم و مخدوش از این حرکت انسان دوستانه و حق طلبانه ترسیم کنند و پتانسیل ارزشمند مبارزه با راسیسم ضدتورک را از درون خالی و بی اثر کنند. افسوس که بعضی از فعالان باسابقه و زحمتکش حرکت ملی نیز در این دام مخوف و تاریک نیروهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم صلیبی فراماسون ضد تورک جمهوری اسلامی ایران افتاده اند و دشمن را رها کرده و به جان همدیگر افتاده اند و خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمنان متحد و متفق خوانخوار ضدتورک، پانفارسها، پانکوردها، پان ارمنیها، پان روسها و صلیبیان خوانخوار ضدتورک ریخته و می ریزند.

در این مقاله به عنوان شخصی بی طرف که به گواهی بیش از پنج کتاب و صدها مقاله که برای کمک به بیداری ملت تورک آزربایجان در یازده سال گذشته نوشته ام و در سایتهای حرکت ملی آزربایجان منتشر کرده ام، در این نوشته به صورت برادرانه و دوستانه و دلسوزانه اما محکم و قاطع از فعالان محترم حرکت ملی ملت تورک آزربایجان می خواهم که به تخریبات علیه همدیگر که در اصل تخریبات علیه حرکت ملی ملت تورک آزربایجان است، فوراً و بی هیچ اتلاف وقتی برای همیشه خاتمه دهند و قلمها و زبانها را برای مقابله با دشمنان مشترک ضدتورک و ضد آزربایجانمان بچرخانند. گذشت داشته باشند و به جای فکر کردن به خودشان و اطرافیانشان به ملت اسیر تورک فکر کنند.

روح و جسم و قلم من در مبارزه با دشمن و نه دوست: خودزنی ممنوع!

من به گواهی تمامی آثار منتشر شده ام در اینترنت از کسانی هستم که با شیعه گری مخصوصاً شیعه گری استعماری صلیبی فارسی به شدت مخالفم. دلیل من به همین سادگی است: شمشیر و قمه ای که باید بر سر  و گردن دشمن خونخوار روس، ارمنی، پانفارس، کورد صلیبی، دشمنی که به تجاوز به جان و ناموس و مال و خاک و هستی ملت تورک  پرداخته و می پردازد، فرود بیاید، به صورت ابلهانه ای به بهانۀ مصیبت عظمای عاشورا و مرگ حسین (سومین خدای فاشیستهای ضدتورک فارس- شیعه)  به سر خود ما تورکان فرود می آورد و آن چه این قمه زنی بر سر خود را توجیه می کند، هرچه باشد مذهب، ایدئولوژی ایران پرستانه، فاشیسم شیعه و...، من آن را حیله و فریب شیطان صلیبی ضدتورک می بینم. بی دلیل نیست که سفیر انگلستان چندین قبضه قمه در محرم می خرد و به قمه زنان مشهد هدیه می فرستد.

این کار شیطان صلیبی ضدتورک و ضد تورکیه و ضد آزربایجان انگلیس دقیقاً همان کاری است که سفیرش در هندوستان می کند: جوان تحصیل کرده و روشنفکر هندی لگدی به گاو می زند. سفیر استعمار شیطان از کالسکه پیاده می شود و دستهایش را زیر شاش و گه گاو می گیرد و آن کثافت را در جلوی چشمان عوام کالانعام هندی به رسم تبرک و تیمن به سر و صورت خود می مالد! این یک استراتژی شیطانی صلیبی استعماری است که سبب می شود عوام هندی که می بینند یک بیگانه چه قدر به گاو عزیز و مقدسشان احترام می گذارد، رگ غیرت خریت مذهبیشان بیرون بزند و به تنبیه آن جوان بپردازند و وقتی دوستان انگلیسی همان سفیر در مجلس شراب خصوصی بعد از حمام لذت بخش سفیر به شوخی از او می پرسد که «این چه حقه ای بود که سوار کردی»؟ می گوید: «لگد آن جوان آگاه هندی می رفت که فرهنگ هندوستان را صد سال جلو بیندازد، با آن کار مانع شدم»!

آری، داستان استعمار همان داستان است و در ایران، استعمار شیطان صلیبی ضدتورک انگلیس یک ترفند دیگر را هم از دویست سال پیش و بلکه پیشتر به کار بسته است: فرستادن مأموران کارکشته صلیبی ختنه نشده در هیأت ملا- سید به حوزه های علمیه نجف، کربلا، کاظمین و بعدها قم و مشهد و تولید موجوداتی استعمارگر و خر سوار (عوام سوار) به نام حجة الاسلام و آیة الله که هر نخبۀ روشنفکر و روشنگر تورک که علیه منافع انگلستان به طور اخص و استعمار صلیبی ضدتورک به طور اعم باشد، به دست عوام کالانعام تورک نابود کند. تاریخ ایران و آزربایجان به روشنی پر است از این نخبه کشیهای استعماری. حاکمیت فاشیست و راسیست ضدتورک و فارس پرست جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ شک و شبهه ای حاکمیت ملا-سیدهای فراماسون و صلیبی انگلیسی و صلیبی بر ایران است. تمامی استراتژیها و سیاستهای این حاکمیت، به ضرر جهان اسلام، علی العموم و دنیای تورک و عرب علی الخصوص است. بارها نوشته ایم و می نویسم که اپوزیسیون سلطنت طلب پهلوی پرست و حتی کمونیست ایرانچی این حاکمیت نیز بی هیچ شک و شبهه ای بازیچگران و مأموران عبد و عبید جهان صلیبی ضدتورک و ضد عرب و نژادپرست هستند و هیچ فرقی هیچ فرقی با این حاکمیت در دشمنی ذاتی با تورکان آزربایجان، تورکیه و جهان، و نیز کل اعراب جهان نداشته و ندارند. از این رو تنها راه چاره و نجات برای ملت تورک آزربایجان و کل ملت تورک در ایران عصیان و مبارزه با دشمن مشترک و رسیدن به استقلال سیاسی است و بس.

این خلاصه عقاید من در پنج کتاب خودم است. هرچند بارها از من ایراد گرفته می شود که چرا این همه زیاد می نویسی؟ خلاصه کن. دست خودم نیست ذهن و دل و روح من پر از درد است. این درد درد بیداری و آگاهی است نه درد حماقت و بلاهت. سالهای سال است بیدار و آگاه شده ام و درد ملتم را دارم از هجومها و شیطنتهای همه جانبه و دویست ساله دشمنان خونخوار انگلیسی و پانفارس و کورد و ارمنی و روس و صلیبی بر پیکر زخم خورده ملت تورک خودم آگاهم. بیداری و آگاهی من با بیداری و آگاهی خیلیها تفاوت دارد. بیداری و آگاهی یک انسان دردمند است که نمی تواند نسبت به دردهای ملتش و توطئه هایی که دشمنان برایش می چینند و مرحله به مرحله با موفقیت اجرا می کنند، بی تفاوت بماند و بگوید به من چه. بیداری امثال من بیداری معمولی نیست. ما نه تنها بیدار و آگاه شده ایم بلکه  «بیدارتر» و «آگاه تر» شده ایم. به بیداری و آگاهی مضاعف رسیده ایم و چون وجدانمان پاک است و وارد هیچگونه دروغ و نیرنگ و سیاست بازی نمی شویم و کار را با دل و وجدان پاک پیش می بریم، درد زیادتری را می کشیم «چوخ بیلن چوخ چکر».مولوی کبیر تورک چه زیبا گفته است:

هر كه او بيدارتر پر دردتر/ هر كه او آگاه‏تر رخ زردتر

به سر موضوع اصلیمان برگردیم:

اختلاف میان فعالان سرشناس حرکت ملی ملت تورک آزربایجان: قمه زدن خودمان بر سر خودمان!

راستی این خودزنیهای تهوع آور، اختلاف و تفرقه میان کارکنان تلویزیون گوناز تی وی و فعالان و تشکیلاتهایان به نفع کیست؟ ملت تورک آزربایجان و ایران؟ حاکمیت ضدتورک جمهوری اسلامی ایران؟ تروریسم اشغالگر و توسعه طلب و متجاوز ضدتورک کورد؟ تروریسیم اشغالگر و توسعه طلب و متجاوز ضدتورک ارمنی؟ جهان صلیبی ضدتورک از قبیل انگلیس، روسیه، چین، یونان و غیره؟ جواب را از یک کودک تورک هم بپرسی می داند:

این کار به مثابه هم قمه زدن بر سر خود به جای سر و گردن دشمن و بدون هیچگونه شک و شبهه ای به ضرر ملت تورک و به نفع دشمنان خونخوار مشترک ملت تورک است. سؤال مهم دیگر این است:

چرا؟ این چرا از چراهای مقدسی است که فعالان محترم درگیرمان حتماً و حتماً باید جواب دهند: چرا به جان هم افتاده اید؟ این فعل «افتاده اید» عمداً به صورت دوم شخص و به صورت خطابی آمده است؛ یعنی ما اکثریت ملتچیهای تورک حرکت ملی ملت تورک آزربایجان از این «بازی خطرناک تخریبی شما» بیرون هستیم و حق داریم بپرسیم که «با وجودی که امروز بیشتر از دیروز ملت تورک ما از طرف دشمنان مشترک پانفارس و کورد و صلیبی خودش در معرض خطر نسل کشی در آینده نزدیک قرار دارد چرا این گونه به جای افتادن به جان دشمنانمان، به جان هم افتاده اید»؟ به نظر می رسد که آغازگر این تخریبات هر که باشد، دشمن ملت تورک آزربایجان است. از این رو برای آخرین بار و با قاطعیت از فعالان حرکت ملی ملت تورک که به کار دشمن شادکن تخریبات همدیگر مشغولند و وقت و پتانسیل ارزشمند خود را صرف تخریب هم می کنند می خواهیم که به سنگر مبارزه با دشمن برگردند و با دشمن مبارزه کنند نه این که دشمن را در مقابل رها کرده و برگردند و به وارونه به جنگ با خودیها بپردازند و نیروها و پتانسیل ارزشمند ملت خودمان را در جهت مبارزه با خودمان هدر دهند.

برای همین ابتدا و به عنوان اولین شخص و تشکیلات از فعال محترم حرکت ملی آزربایجان، احمد اوبالی و کارکنان محترم گوناز تی وی خواهش می کنیم جهت نشان دادن حسن نیت خودشان، با گذشتی جوانمردانه به این بازی خطرناک تخریبات همدیگر پایان دهند و همچنین از دیگر فعالان محترم و عزیز درگیر حرکت ملی برادرانه و دلسوزانه خواهشمندیم بزرگواری نشان داده به این اختلافات خطرناک پایان دهند. با سکوت توأم با جسارتتان در برابر تخریبات ثابت کنید که شایستۀ احراز مبارزان راستین راه آزادی ملت تورک آزربایجان هستید. نترسید از تخریبات دیگران. جوانان و اکثریت ملت تورک چنان آگاه و بیدار و هشیار هستند که خائن و خادم را به سادگی تشخیص می دهند. دغدغۀ تخریباتچیها را نداشته باشید بگذارید فضای به وجود آید که تخریباتچی خائن تنها بماند و با تخریباتش خودش را رسوای عالم کند. نگذارید این سم مهلک، یعنی اختلاف بین همدیگر و تخریبات ناجوانمردانه علیه همدیگر در رگ و پی حرکت سالم و انسانی ما رسوخ و نفوذ کند. گذشت قهرمانانه بهترین موضع شما در این میان خواهدبود. باز می گوییم که هیچ هراسی به خود راه ندهید ملت تورک آگاه و بیدار هستند و تا کنون خائن را از خادم تشخیص داده اند، شما کافی است در مقابله با تخریب خودیها سکوت کنید و مثل همیشه به صورت جدی به مبارزه با دشمنانمان نزادپرست خونخوارمان بپردازید. صورت سیاه خائنهای تخریباتچی با این سکوت قهرمانانه شما به سادگی مشخص می شود.

از آن روزی می ترسم که به جای مبارزه با دشمنان خونخوار ضدتورک که به سوی ما هجوم خواهدآورد و از مانقورتهایمان برای قتل عام ملت حق طلب تورک خودمان سوء استفاده خواهدکرد، اختلافات ریشه دار و اغراض شخصی برخی از فعالان سرشناس حرکت مقدس ملی ملت تورک ما، مانع اتحاد کاملمان در مقابل دشمنان متحد سیاس و بی رحم تا به دندان مسلحمان شود. نتیجه اش چیزی جز شکست خفت بار برای حرکت ملی ملت تورک آزربایجان و به هدر رفتن خون مقدس هزاران هزار مبارز راه آزادی آزربایجان نیست. پس این موضوع دعوای شما با هم نیست بلکه سرنوشت کل حرکت ملی ملت تورک آزربایجان است و به ما هم که در خارج از این گود نحس مبارزۀ خودیها با خودیها نگران هستیم، مربوط می شود. گذشت داشته باشیم. در راه وطن گذشتن از جان و مال و نام و شهرت و همه چیز عین شجاعت و قهرمانی است.

سایقیلارلا

اوجالان ساوالان

24/01/1396      2017-4-13

 report