آذوح: محمد امامی فعال ملی آزربایجانی که در جریان حمایت ملت تورک آزربایجان از ملت عرب الاحواز دستگیر شده بود، به زندان، شلاق و جریمه نقدی محکوم شد.

اتهام این فعال ملی «ایراد ضرب و‌جرح عمدی در خصوص شکایت مامور نیروی انتظامی امیر رفعتی اسفنگره»،«تمرد نسبت به مامورین نیروی انتظامی حین انجام وظیفه» و «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی و ایجاد هیاهو و جنجال با انجام حرکات نامتعارف» میباشد.

دادگاه این فعال ملی را از بابت اتهام ایراد ضرب و‌جرح به پرداخت ۱.دو صدم دیه کامل از بابت جراحت بخیه شده وسط پیشانی ۲.دو هزارم دیه کامل از بابت ارش تورم طاق سر ۳.دو‌هزارم دیه کامل از بابت تورم پل بینی محکوم کرد.

همچنین دادگاه این فعال مدنی را از بابت تمرد به مأمور دولت مستندا به ماده ۶۰۷ و نیز از بابت اخلال در نظم عمومی مستندا به ماده ۶۱۸ از قانون مجازات اسلامی به ترتیب به ۸ ماه حبس از بابت تمرد و نیز ۸ماه حبس و ۴۰ ضربه شلاق تعزیری از بابت اخلال در نظم عمومی محکوم کرد.

البته در بخشی از این حکم آمده است که:

دادگاه اجرای حبس نامبرده را به مدت ۵سال تعلیق مینماید

این حکم از طرف شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری دو شهر تبریز به ریاست شایق صادر شده است.

وکالت این پرونده را وکیل پایه یک دادگستری جناب آقای اصغر محمدی بر عهده گرفته است.

محمد امامی فعال ملی آزربایجانی ساکن تبریز است که به تاریخ (۱۴۰۰.۵.۲) در شهر تبریز توسط مأموران لباس شخصی بدون ارائه حکم، دستگیر و مورد ضرب و شتم قرار گرفته و پس از چند ساعت به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل و بار دیگر توسط مزدوران اطلاعاتی مورد شکنجه جسمی قرار گرفته بود. وی یک هفته پس از بازداشت باقید وثیقه ۸۰ میلیون تومانی به طور موقت از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

خاطر نشان سازیم که محمد امامی ورزشکار نامی استان آزربایجان شرقی در رشته بوکس است و صاحب چندین مدال طلای استانی می باشد.