آذوح: ملت آزربایجان در بسیاری از شهرهای آزربایجان جنوبی به خیابانها آمده و اعتراض خود به وضعیت وخیم اقتصادی را اعلام داشتند.

به گزارش آذوح از شهرهای مختلف آزربایجان همچون تبریز، اورمو، اردبیل، مرند، زنگان، ابهر، قزوین، قوشاچای، سلماس، بوکان (بئی کندی) و ... صدها نفر از ساکنین این شهرها در تجمعات اعتراضی حضور یافته اند.

ملت آزربایجان با حضور در خیابانها و سردادن شعارهای اعتراضی همچون "آزربایجان تالاندی، میللت اویان آماندی"، "آزربایجان تالاندی، ایران بیزه دوشماندی"، "آزربایجان ملتی چکنمز بو ذلتی"، "آزربایجان اویاقدی وارلیغینا دایاخدی"، "روحانی قولاق وئر بو مللته جاواب وئر" اعتراض خود را به وضعیت وخیم اقتصادی و ساستهای استعماری رژیم ایران علیه ملت آزربایجان ابراز داشتند.

برای دیدن گوشه هایی از این اعتراضات که در برخی موارد با حمله ی وحشیانه ی ماموران یگان ویژه به مردم همراه بوده می تواند از لینکهای زیر استفاده نمایید:

https://youtu.be/H6gEbG-q_bo

https://www.facebook.com/AZOHqrupu/videos/2486197594994300/

 

 

 

گفتنی است برخی از رسانه های فارس زبان به دروغ با جعل صدا و یا پخش ویدیوهایی مربوط به سالهای گذشته در صدد تحریف اعتراضات ملت آزربایجان هستند. موکدا اعلام می گردد ویدیوهایی که در آنها حاضرین در تجمعات با شعارهای ترکی اعتراض خود را به نمایش گذاشته اند به خوبی نشان می دهد که سمت و سوی این اعتراضات کاملا فضای ملی دارد و "تنها" چنین ویدوهایی مورد تایید هستند.

اعتراض لاردا تورکجه شوعار لاریمیز :

آزربایجان تالاندی، میللت اویان آماندی،

آزربایجان تالاندی، ایران بیزه دوشماندی،

آزربایجان ملتی چکنمز بو ذلتی،

آزربایجان اویاقدی وارلیغینا دایاخدی،

آزربایجان ایشله سین؛ لبنان عراق خشله سین؟!

آزربایجان میللتی ؛ چکنمز بو ذیللتی

آزربایجان موستقیل؛ اولمالی دیر - اولمالی

آزربایجان ایشله سین ؛ فارس _ ارمنی خشله سین؟!

بیزیم دوشمن بورادیر ؛ یالان دیر آمریکا دیر

نه ساغ چی یام نه سولچو ؛ میلتچی یم میلچی

یاشاییش سیزلرین، باهالیخ بیزلرین

آذوح