آذوح: تأکید به حقوق زنان در ورزشگاه سهند تبریز ؛ شعار دقیقه ۲۵ به یاد حکومت آذربایجان در سال ۲۵!

به گزارش آذوح روز جمعه ۴ آبان ماه ۱۳۹۴ بازی بین تیم‌های تیراختور و سپید‌رود رشت، در ورزشگاه سهند تبریز شاهد یک اتفاق مهم در عرصه گردهمایی‌های ورزشی شد؛ هواداران آذربایجانی در دقیقه ۲۵ با سردادن سرودی ضمن تأکید بر حضور زنان آذربایجان در ورزشگاه‌ها، در جهت استیفای حقوق زنان تورک نیز اعلام اتحاد کردند.

هواداران فریاد می‌زدند:

آزربايجان قيزلارى

گويلرين اولدوزلارى

ايستاديوم يوللارى

گوزله يیرى اونلارى

عــاشقانــه ، سيز بو وطن عاشيقى

آرخازدايــوخ ، بيز آلاروخ حققيزى

تورك قيزلارى ، تورك قيزلارى

و

سهند مئیدانین دا، تورک قیزلارین یئری بوش.

ترجمه به فارسی: دختران آذربایجان، ای همچو ستاره‌ها در آسمان، راه‌های استادیوم، ورود شما را انتظار می‌کشد... عاشقانه، ما عاشقان وطن پشت شما ایستاده‌ایم و حقوقتان را نیز خواهیم گرفت.

آنها شعار می‌دادند: "جای دختران تورک در ورزشگاه سهند خالی است".

کانال تلگرامی تیراختورکلاب با بیش از نیم میلیون عضو، بنیانگذار این حرکت می‌باشد.

این کانال انتخاب دقیقه ۲۵ را تأکیدی به سال ۱۳۲۵ که حق رأی زنان اولین بار در آن سال توسط حکومت ملی آذربایجان تصویب و به اجرا درآمد، دانسته‌اند.

گردانندگان این کانال عنوان کرده‌اند که دعوت به این شعار با جدیت هر چه تمام ادامه خواهد داشت.

کانال تیراختورکلوب پیش از این نیز شعار دقیقه ۱۵ که در آن "مدرسه به زبان مادری برای تورک‌ها" خواستار می‌شود را پایه گذاری کرده است.

این کانال همچنین از اول مهر امسال کمپینی با عنوان "هر تراختوری یک کتاب تورکی" راه‌اندازی کرده که در آن هواداران این تیم محبوب آذربایجانی را در حمایت از ناشران تورک تشویق می‌کند.

برای دیدن گوشه هایی از سرداده شدن این شعارهای بسیار مهم و ارزشمند و همچنین دیگر شعارهای ملی می توانید از لینکهای زیر استفاده نمایید:

https://youtu.be/IJFUuHQJpYU

https://www.facebook.com/AZOHqrupu/videos/294421644615172/

آذوح