آذوح: به نا به گزارش نزدیکان نادر صادقیان؛ قرار صادر شده توسط شعبه ۱۵ دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به قضاوت بازپرس هادی شهابی صادر شده و طبق آن برای این فعال ملی در مورد اتهامات وارده که «تحریک و دعوت مردم به اعمال خشونت آمیز از طریق سامانه های مخابراتی در فضای مجازی» و «انجام فعالیت تبلیغی علیه نظام»

اعلام شده؛ قرار جلب به دادرسی صادر گردیده است‌.

نادر صادقیان فعال ملی آزربایجانی ساکن تبریز است که در تاریخ ۱۴۰۰.۵.۳ توسط ماموران وزارت اطلاعات، در محل کار و بدون ارائه حکم دستگیر و به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شده بود.

نادر صادقیان بعد از مراحل بازجویی در تاریخ ۱۴۰۰.۵.۲۰ همراه دیگر فعالین ملی به نام های: یوسف سلحشور؛ وحید ابهری؛ امیر ستاری؛ شاهین برزگر و محمد مردی به زندان مرکزی تبریز منتقل و بعد از سه روز با تودیع قرار وثیقه ۶۰ میلیونی به صورت موقت، آزاد شده بود.

این فعال باسابقه؛ تاریخ و ادبیات تورکی آزربایجانی را نزد اساتید بنام آزربایجانی گذرانده و یکی از صاحب نظران در زمینه مسائل تاریخی؛ ادبی و سیاسی می باشد.

همچنین ایشان چندین مقاله در مورد مسائل و مشکلات اجتماعی؛ فرهنگی و محیط زیست آزربایجان ارائه نموده است.

نادرصادقیان قبلا نیز بارها طعم بازداشتها و بازجویی های متعدد را چشیده ولی ذره ای از آرمانها و خواسته های به حق ملت آزربایجان کوتاه نیامده است.