آذوح نیروهای امنیتی رژیم ایران با یورش مسلحانه به خانه پدری سالار طاهر افشار، فعال ملی آذربایجان در شهر اورمیه، وی را بازداشت کرده و بنا به گفته نزدیکان، وی به اداره اطلاعات و امنیت شهر اورمیه(۹پله) منتقل شده است.

این فعال شناخته شده آذربایجانی، سابقه بارها دستگیری و محکومیت را در پرونده خود دارد که در آخرین مورد، در تاریخ ۲۶ تیر ماه سال ۱۳۹۹ پس از احضار به پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان اورمیه (۹ پله)در خصوص حمایت‌های همه جانبه ملت آذربایجان جنوبی از جنگ آزادی بخش قاراباغ علیه ارمنستان اشغالگر، دستگیر و ۳۱ تیرماه ۹۹ با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی بصورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

نامبرده که در دادگاه بدوی از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و اقدام به تشکیل تجمعات غیر قانونی جمعأ به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده بود، در نهایت در شعبه ۱۳ دادگاه های تجدید نظر استان آذربایجان غربی با ریاست دو قاضی آقایان "علیپور و رجبی" این فعال ملی از اتهام اقدام به تشکیل تجمعات غیر قانونی تبرئه و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

طبق اطلاعاتی که از خانواده ایشان به دست آمده، دستگیری این فعال شناخته شده آذربایجانی از بابت تحمل یک سال حبس تعزیری وی می‌باشد.