آذوح: سالار طاهرافشار فعال ملی آذربایجانی ساکن شهرستان اورمیه به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این فعال آذربایجانی که سابقأ دو بار در مورخه های ۲۶ تیر و ۱۰ مهر ماه سال جاری در پی فراخوان های حمایت از عملیات آزادسازی مناطق قاراباغ توسط ارتش جمهوری آذربایجان از اشغال دولت ارمنستان، که توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بازداشت گردیده بود در مورد بازداشت نخست، با صدور کیفرخواست و برگزاری جلسه رسیدگی به مورخه ۱۳۹۹/۹/۲۴ در شعبه دوم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی شیخلو، از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران با استناد به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی (مبحث تعزیرات) به ۱ سال حبس تعزیری و از بابت عضویت در گروه ها و دستجات با هدف برهم زدن امنیت کشور با استناد به ماده ۴۹۹ همان قانون، به ۳ سال حبس تعزیری محکوم گردیده است.

این فعال ملی اورمیه ای در مورد بازداشت دوم نیز با استناد به ماده ۸۱ قانون آیین دادرسی کیفری، طی تصمیم نهایی شعبه ۸ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اورمیه به همراه چند تن دیگر از فعالین ملی دستگیر شده، با صدور قرار تعلیق تعقیب روبرو گردیدند.

حکم ۴ سال حبس آقای طاهر افشار با لحاظ جمله پایانی تبصره ۲ ماده ۳۸۰ قانون آیین دادرسی کیفری که مقرر می دارد «... در جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، ابلاغ دادنامه حضوری بوده و ذی نفع می تواند از مفاد کامل رای اطلاع یافته و از آن استنساخ نماید.» ، فلذا از سوی دفتر شعبه مربوطه بصورت شفاهی به نامبرده ابلاغ گردیده است.

این فعال تورک بارها سابقه‌احضار،تهدید‌،بازداشت و محکومیت را در پرونده خویش دارد از جمله اینکه در تیرماه ۱۳۹۸ آقای طاهر افشار در شعبه ۱ دادگاه انقلاب اورمیه از بابت اتهام “عضویت در دسته های معارض کشور” به پرداخت یک میلیون تومان جزای نقدی بدل از یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.