آذوح: ووقار نعمت ،نویسنده روزنامه نگار و شاعر آزربایجانی حوالی ظهر روز پنجشنبه بعد از تماس تلفنی و تهدید از طرف ماموران امنیتی در شهرستان کلیبر بازداشت و به مکان نا معلومی منتقل شده است.

این فعال ملی سردبیر نشریه چیراق بوده و تا کنون ۱۲ عنوان کتاب به قلم وی منتشر شده است.

گمان می رود بازداشت این فعال ملی در ارتباط با نوشته های اخیر وی در فضای مجازی و دفاع از حقانیت آزربایجان در آزادسازی اراضی اشغالی قاراباغ باشد.

حمایت های تسلیحاتی و لجستیکی ایران از رژیم اشغالگر ارمنستان، خشم ملت آزربایجان جنوبی را برانگیخته و به همین دلیل روز پنجشنبه ۱۰ مهرماه ۹۹، هزاران تن از شهروندان آزربایجان جنوبی به خیابانها آمدند و ضمن اعلام همبستگی با برادرانشان در آزربایجان شمالی، حمایت های ایران از رژیم اشغالگر ارمنستان را محکوم کردند.

در این تظاهراتها بیش از یکصد تن از معترضان تورک آزربایجانی توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران بازداشت شده اند که هویت بسیاری از بازداشت شدگان و محل دستگیری آنها هنوز مشخص نشده است. بازداشت همه فعالین آزربایجانی با خشونت و ضرب و شتم شدید همراه بوده است.

بازداشت های گسترده فعالین ملی آزربایجانی در شهرهای مختلف آزربایجان جنوبی توسط سرکوبگران و نهادهای امنیتی رژیم ایران موجبات نگرانی خانواده ها و ملت تورک آزربایجان جنوبی را فراهم نموده است .