آذوح: حراست دانشگاه بوعلی سیناى همدان آزربایجان جنوبی با عنوان اتهامی توهین به وزیر علوم تعدادی از دانشجویان معترض وضعیت دانشگاه را احضار و مورد بازخواست قرار داده است.

دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان و خصوصا اعضای انجمن اسلامی فرهنگ و سیاست دانشجویان می‌گویند مدتی است با انواع فشار‌ها مواجه شده‌اند که این فشارها پس از تعطیلی دانشگاه‌ها افزایش نیز یافته است. بازخواست حراست دانشگاه برای مطالب کانال تلگرامی نشریه دانشجویی در ماه‌های گذشته از آن جمله بوده است.

در همین ارتباط حراست دانشگاه بوعلی‌سینا همدان برای تعداد زیادی از دانشجویان، احضاریه‌های انضباطی با چندین مورد اتهامی ارسال کرده است. گزارش های رسیده حاکی از آن است که حراست دانشگاه علاوه بر احضار دانشجویان، خواهان مشاهده و بررسی تلفن همراه دانشجو بوده است.

نکته عجیب در این احضاریه‌ها، بند اتهامی توهین به «وزیر علوم» به عنوان «شعار خلاف مصالح ملی» است. جالب اینجاست که شعار دانشجویان علیه وزیر علوم در دانشگاهی که پایگاه اصلی رشد و پیشرفت او بوده مستوجب برخورد کمیته انضباطی و حراست دانشگاه تشخیص داده شده و از آن به عنوان عمل خلاف مصالح ملی یاد شده است! این یعنی دانشجویان نه تنها نمی‌توانند نهاد‌های مختلف را نقد کنند، بلکه حتی وزیر علوم نیز مترادف با نظام و مصالح کشور تعبیر شده است.