آذوح: ده تن از فعالین ملی سولدوز با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به مدیر کل دادگستری و دادگاه انقلاب اردبیل ضمن اعتراض به بازداشت چندین ماهه عباس لسانی زندانی سیاسی سرشناس تورک و نگرانی از وضعیت نامعلوم او در اعتصاب غذا اعلام کردند: " در صورت عدم رسیدگی و محقق نشدن خواسته‌های این فعال آذربایجانی، موضوع را از طریق مراجعه به مجامع بین‌المللی دنبال خواهند کرد".

رونوشتی از این نامه به نمایندگان آذربایجان در مجلس، امام جمعه ، استاندار و رئیس دادگستری اردبیل تهیه و جهت انتشار نیز به حوزه رسانه‌‌های جمعی کشور ارسال گردیده است.

بسمه تعالی

مدیرکل محترم دادگستری و دادگاه انقلاب اسلامی استان اردبیل

سلام علیکم

با احترام به استحضار می‌رساند: جناب آقای عباس لسانی فعال مدنی برجسته آذربایجان چندین ماه است که در بازداشت بسر می‌برد، همچنین ایشان در اعتراض به وضع بازداشتی خود، مدتی است اعتصاب غذا را شروع نموده است و این امر سلامتی وی را به خطر انداخته است ما امضا کنندگان ذیل جمعی از فعالان مدنی سولدوز با اعلام حمایت از ایشان، نگران ادامه اعتصاب و در نتیجه به خطر افتادن وضعیت جسمانی و سلامتی ایشان هستیم لذا خواستار رسیدگی به موضوع و حل مشکلات یادشده و رفع بازداشت نامبرده می‌باشیم.

در ضمن در صورت عدم توجه لازم و مقتضی به موضوع فوق، حقِ خود می‌دانیم که مراتب را به مراکز و مجامع بین‌المللی و مدافعان حقوق بشر اعلام نموده و توجه و اقدامات آنان را در این خصوص خواستار شویم.  

رونوشت :

دادستان محترم دادگستری و دادگاه انقلاب اسلامی اردبیل جهت استحضار و پی‌گیری؛

استاندار محترم اردبیل جهت استحضار؛

امام جمعه محترم اردبیل جهت استحضار؛

کلیه نمایندگان محترم آذربایجانی مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و پی‌گیری حقوق شهروندی آقای عباس لسانی؛

رسانه‌های جمعی ، مطبوعات و فضای مجازی کشوری و استانی.

فعالان ملی و مدنی سولدوز:

1- میر موسی ضیاء گرگری ( سید ضیاء )

      

2- مصطفی قاسمی

3- علی حاج محمدی

4- عیسی یگانه

5- محرم کریمی

6- سجاد شهیری

7- محسن قاسمی

8- آرش دیلمقانی

9- کریم آشفته

10- اژدر حاجی زاده