آذوح: «پلاتفرم همکاری سازمان‌های سیاسی آزربایجان» به مناسبت سیزدهمین سالگرد قیام خرداد ۱۳۸۵ پانل سیاسی در آنکارا برگزارکرد.

به گزارش آراز نیوز، روز شنبه ۲۱ مِه مصادف با ۴ خرداد «پلاتفرم همکاری سازمان‌های سیاسی آزربایجان» با همکاری انجمن فرهنگی آزربایجان در آنکارا نشستی با عنوان «مبارزه برای رهایی ملی و آزادی در آزربایجان جنوبی» و به مناسبت سیزدهمین سالگرد قیام خرداد ملت تورک آزربایجان برگزار کرد.

در این کنفرانس که با مدیریت جمیل اونال رئیس انجمن فرهنگی آزربایجان در آنکارا برگزار شد محمود بیلگین سخنگوی حزب دموکرات آزربایجان جنوبی و ابراهیم رمضانی کارشناس مرکز مطالعاتی تبریز در رابطه با موضوعات روز حرکت ملی آزربایجان جنوبی به ایراد سخنرانی پرداختند.

سازمان‌های سیاسی آزربایجان جنوبی در این کنفرانس همچنین یاد و خاطره مرحوم عزیز پورولی مبارز خستگی‌ناپذیر و باسابقه آزربایجان را گرامی داشتند. «اسماعیل جوادی» از فعالین ملی آزربایجان جنوبی طی سخنرانی از مبارزات بی‌وقفه مرحوم عزیز پورولی در راه احقاق حقوق ملی ملت تورک‌ در آزربایجان جنوبی سخنانی را ایراد کرد.

ماه گذشته «پلاتفرم همکاری سازمان‌های سیاسی آزربایجان جنوبی» در یک نشست مطبوعاتی در باکو پایتخت آزربایجان شمالی به امضای نمایندگان تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان «دیرنیش»، حزب دموکرات آزربایجان جنوبی «گآدپ» و جنبش دانشجویی آزربایجان «آذوح» رسیده بود.

این کنفرانس که با همکاری سه سازمان سیاسی آزربایجان جنوبی برگزار می‌شد با استقبال فعالین ملی مقیم ترکیه مواجه شده است.

ویدئوی کامل این مراسم در روزهای آتی از تلویزیون اینترنتی آرازنیوز منتشر خواهد شد.