آذوح: مادر زهرانوید پور قربانی تجاوز سلمان خدادادی نماینده مجلس ایران در یک ویدئوی کوتاه گفت که خانواده وی را تحت فشار قرار داده‌اند تا قتل زهرا نویدپور را به گردن بگیرند.

به گزارش آراز نیوز؛ مادر زهرا نویدپور قربانی تجاوز سلمان خدادادی نماینده شهرستان ملک‌کندی (ملکان)، از مردم خواست تا به وی کمک کنند زیرا ماموران پلیس و نیروهای امنیتی وی و خانواده‌اش را تحت فشار قرار داده و تهدید می‌کنند که یکی از اعضای خانواده باید مسئولیت قتل زهرا نویدپور را بپذیرد.

زهرا نویدپور شهروند ملکانی که به طرز مشکوکی به قتل رسید سلمان خدادادی نماینده مجلس را متهم به تجاوز جنسی به خود کرده و فایل‌های صوتی از تهدید و ارعاب این نماینده مجلس را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود. نویدپور بعد از آن اقدام به انتشار این قایل‌های صوتی و ویدئوهایی از جنایت سلمان خدادادی را منتشر کرد که به شکایتش در مراجع قضایی و حقوقی رسیدگی نشد.

جنازه زهرا نویدپور دختری که قربانی تجاوز چندین باره سلمان خدادادی نماینده مجلس ایران و رئیس پیشین اداره اطلاعات استان اردبیل شده بود ۱۶ دی‌ماه سال گذشته در منزل پدری‌اش کشف شد اما بلافاصله با دخالت نهادهای امنیتی جسد وی به مکان نامعلومی منتقل شد.

پیش از قتل مشکوک زهرا نویدپور وی در گفت‌وگو با خبرگزاری هرانا از تهدید به قتلش توسط سلمان خدادادی خبر داده و گفته بود: «مدتی صبر کردم تا دیگر اذیتم نکند ولی فایده نداشت. اواخر فروردین به او زنگ زدم و گفتم هر بلایی سرم آوردی چیزی نگفتم ولی خواهش می‌کنم تمامش کن وگرنه به همه می‌گویم با من چه کردی. گفت جایی چیزی بگویی دستور می‌دهم بی‌سر و صدا تو را بکشند و آب از آب هم تکان نخورد

بعد از آن‌که خبر تجاوز به زهرا نویدپور در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌های حقوق بشری از جمله رسانه‌های حرکت ملی آزربایجان به صورت گسترده منتشر گردید، موضوع این پرونده در رسانه‌های دولتی و از زبان مسئولین و نمایندگان مجلس مطرح شد. در این میان روح‌الله حسینیان رئیس شعبه ۱۳ بررسی اعتبارنامه نمایندگان مجلس هشتم ۲۰ دی‌ماه در رابطه با رد اعتبارنامه سلمان خدادادی گفت که ورود به این مساله ورود به «حوزه خصوصی افراد» است و قانون و شرع اجازه چنین کاری را به وی نمی‌دهد. اظهارات این مسئول مجلس شورای اسلامی موجی از واکنش‌ها را در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی در پی داشت.

در نهایت شعبه پنج دادگاه کیفری استان تهران سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ایران و نماینده شهرستان ملکان، فرد متجاوز به زهرا نویدپور را به «جرم رابطه نامشروع و سوء‌استفاده از موقعیت» به ۹۹ ضربه شلاق، دو سال تبعید و دو سال انفصال از خدمت» محکوم شده است. عدم پیگیری پرونده مرگ مشکوک دختر جوان قربانی تجاوز و همچنین محکومیت خدادادی به جرم «رابطه نامشروع» به جای «تجاوز» از مواردی بود که بحث ناعادلانه بودن حکم دادگاه پرونده را به میان آورده و موضوع بحث رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شده بود.

حالا اما ویدئوی منتشر شده از مادر زهرا نویدپور در حالی که گریه می‌کند و از مردم درخواست دادرسی و کمک دارد بار دیگر پرونده قتل و تجاوز دختر جوان ملکانی را داغ کرده است. به گفته مادر زهرا نویدپور ماموران پلیس و نیروهای امنیتی فرزند پسر وی را بازداشت کرده‌اند و خانواده وی را تحت فشار قرار داده‌اند تا قتل زهرا نویدپور را به گردن بگیرند. وی در این ویدئو می‌گوید: ماموران آگاهی و سلمان خدادادی پسرم را به زندان انداخته‌اند. من و دختر دیگرم را نیز بازداشت کرده بودند و تهدیدمان می‌کنند که اگر یکی از اعضای خانواده قتل زهرا نویدپور را به گردن نگیریم دست از سرمان برنمی‌دارند.