آذوح: فعالین ملی آزربایجانی ساکن آنکارا و سایر شهرهای ترکیه با همکاری “مجمع فرهنگی آزربایجان” در آنکارا نشستی تحت عنوان ” گونئی آذربایجان میللی محبوسلارینا آزادلیق ” را باهدف رساندن صدای زندانیان سیاسی آزربایجان جنوبی و با حضور شرکت کنندگانی از ترکیه، آذربایجان جنوبی و آذربایجان شمالی،ژاپن ،کودکان قشقایی، ترکمن های سوریه و عراق در آنکارا برگزار نمودند.

موضوع این نشست بررسی آخرین وضعیت زندانیان سیاسی آزربایجان جنوبی از جمله وضعیت نگران کننده آقای «عباس لسانی» بود.

در این نشست ابتدا «جمیل اونال» رئیس مجمع فرهنگی آزربایجان به سخنرانی پرداخت و بر لزوم حمایت از زندانیان سیاسی آزربایجان جنوبی تاکید کرد.

«رمضان میرزا اوغلو» از وزرای سابق دولت ترکیه از دیگر سخنرانان این نشست بود. ایشان رفتار حکومت ایران با شهروندان و زندانیان سیاسی را «شرم آور و دور از انسانیت» خطاب نمود و اعلام کرد «حکومت ایران در ظاهر یک حکومت اسلامی است اما رفتارهای این حکومت مغایر با ارزش های اسلامی و انسانی است

پروفسور «نصیب نصیب‌لی» نیز در این نشست به سخنرانی پرداخت و هشدار داد که قرائن موجود نشان می دهد «ائتنیک‌های موجود در ایران» به سمت جنگ پیش می روند.

پروفسور نصیب‌لی، حکومت ایران وسیاستهای خطرناک این حکومت را مسئول این روند معرفی کرد.

او در ادامه از حمایت هواداران تیراختور آزربایجان از تورک های اویغور در استادیوم سهند تبریز در بازی هفته گذشته تیراختور مقابل نفت مسجد سلیمان، تمجید کرد و آنرا نشان دهنده «پتانسیل و انرژی سرشار جوانان آزربایجان جنوبی» خواند.

در پایان این نشست که با استقبال پرشور شرکت کنندگان مواجه شده بود، متنی به همراه تصویر آقای «عباس لسانی» در بین شرکت کنندگان توزیع شد. در این متن به وضعیت نگران کننده آقای لسانی و ۲۶ روز بی خبری مطلق از وضعیت این فعال برجسته آزربایجانی اشاره شده بود.