آذوح: بنا به گزارشات رسیده شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که معلمان یکشنبه ۲۲ و دوشنبه ۲۳ اسفند از حضور در کلاس درس خوداری می‌کنند.

براساس این بیانیه که معلمان بازنشسته و معلمانی که در این دو روز تدریس ندارند را هم به حضور در مدارس همزمان با اعتصاب همکارانشان فراخوانده، معلمان در مدرسه حاضر می‌شوند و برای دانش‌آموزان دلایل اعتصاب را توضیح خواهند داد

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، اعمال نشدن رتبه‌بندی برای معلمان، عدم افزایش دستمزد معلمان و تاراج صندوق ذخیره فرهنگیان را از مواردی اعلام کرده که به رغم اعتراض‌های معلمان به آنها رسیدگی نشده است.

معلمان همچنین کالایی سازی آموزش برای کودکان را از دیگر دلایل این اقدام اعلام کرده‌اند و در بخشی از بیانیه هم نسبت به برخوردهای امنیتی و پلیسی با معلمان هشدار داده‌اند: «به حراستو نهادهای امنیتی نسبت به عواقب برخورد پلیسی و امنیتی هشدار می دهیم، ما طعم زندان را نیز چشیده‌ایم و سالهاست شیردلانی را دربند داریم،پس لطفا شیوه و روش تهدیدی را کنار بگذارید».

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان اعتصاب ۲۲ مهر را آغاز دور تازه اعتراضات معلمان دانسته که در صورت «عدم تغییر مثبت و قابل توجه در فیش‌های حقوقی بازنشستگان و شاغلان و سرانه دانش آموزان» در آبان ماه ابعاد گسترده‌تری خواهد یافت.