آذوح: محمد امامی مایان علیا، از بازداشت‌شدگان اعتراضات دیماه سال گذشته که پیش‌تر توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز به پنج ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، با سپری کردن نیمی از دوران محکومیت خود، امروز سه‌شنبه به صورت مشروط از زندان تبریز آزاد شد.

به گزارش هرانا، محمد امامی مایان علیا از بازداشت شدگان اعتراضات دی‌ماه سال گذشته، پس از سپری کردن نیمی از دوران محکومیت خود، امروز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ به صورت مشروط از زندان تبریز آزاد شد.

آقای امامی روز شنبه ۱۶ تیرماه، برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان تبریز منتقل شده بودند.

لازم به یادآوری است که محمد امامی مایان علیا به همراه سه تن دیگر از معترضان بازداشت شده در تبریز به نام‌های “رضا فرخی، صدیق علی بیگی زاهد و امیر ستاری روف مورخ ۱۶ خردادماه در شعبه دو دادگاه انقلاب تبریز مجموعا به ۲۶ ماه حبس تعزیری محکوم شدند. احکام صادره در شعبه سوم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی عیناً تائید شد.

این افراد به علت حضور در تجمعات دی‌ماه سال گذشته در تاریخ ۱۱ دی‌ماه ۱۳۹۶ توسط مأموران امنیتی همراه با ضرب و شتم بازداشت و بعد از یک روز به دادسرای تبریز منتقل شدند و پس از آن به بند قرنطینه زندان تبریز محبوس شده بودند و پس از گذشت ۲۵ روز به طور موقت هر یک با قرار وثیقه صد میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شدند.

پیشتر یک منبع نزدیک به این شهروندان در این خصوص به هرانا گفت: “این افراد یک روز در اداره اطلاعات مورد بازجویی همراه با توهین و ضرب و شتم قرار گرفتند، محمد امامی که تعدادی فیلم از اعتراضات مردم در دی‌ماه را در گوشی خود داشت و در برخی از کانال‌های تلگرامی عضو بود توسط مأموران در محل اعتراضات در تبریز بازداشت شد”.

محمد امامی مایان علیا، فرزند محمدرضا، متولد ۱۳۷۵، شغل: کارگر خدمات ام‌دی‌اف، ساکن تبریز، به اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی” به ۵ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.