چاپ

 

آذوح: عباس لسانی فعال ملی آذربایجانی که اخیرا از زندان اردبیل به مرخصی درمانی اعزام شده است امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در بیمارستان ولیعصر شهر تبریز تحت عمل جراحی دیسک کمر قرار گرفت.

پزشک جراح این فعال سرشناس آذربایجانی پس از عمل لیزری ایشان توصیه کرده اند که حدود ۱ ماه از تحرک اجتناب نموده و تحت استراحت کامل قرار گیرد و پس از دوره استراحت برای اطمینان از نتیجه عمل دوباره معاینه گردد.

آقای لسانی روز ۲۴ بهمن۱۴۰۰ پس از ارسال جوابیه کمیسون سه نفری پزشکی قانونی به مدت ۶ ماه به مرخصی درمانی اعزام گردیده بود.

در نامه ارسالی کمیسیون پزشکی به زندان اردبیل در خصوص وضعیت جسمانی آقای لسانی آمده بود : " از نامبرده معاینه بعمل آمد و ام آر آی ستون فقرات وی بررسی گردید.حسب معاینه و بررسی بعمل آمده، نامبرده به فتق دیسک بین مهره ای مهره پنجم کمری و اول خارجی (L5-S1) و اسپوندولیستریس ( لغزش مهره فوقانی روی مهره تحتانی) و اختلال اسفنگتری گهگاهی و ضعف و بی حسی اندام تحتانی چپ دارد. به نامبرده به مدت شش ماه فرصت درمانی در خارج از محیط زندان داده شود تا در این مدت اقدامات درمانی لازم و جراحی لازم را انجام داده و پس از انقضاء مهلت مذکور جهت بررسی مراجعه نمایند."

اعزام این زندانی سیاسی سرشناس آذربایجانی در پی ارائه جواب آزمایش "ام آر آی" (MRI) و مدارک پزشکی مبنی بر لزوم جراحی فوری دیسک کمر ایشان به زندان و برای دومین بار صورت گرفته بود. پیشتر پزشکی قانونی در نامه ای آقای لسانی را جهت معاینه به پزشک متخصص مورد اعتماد وتایید مدارک و آزمایشات معرفی کرده بود.

در تاریخ ۲۹ مهر ۱۴۰۰ نیز‌ با‌ وخیم‌ شدن‌ وضعیت‌ آقای لسانی‌ بعد‌ از اعزام‌ به بیمارستان‌ فاطمی‌ اردبیل به‌ تشخیص‌ پزشکان‌ بیمارستان‌ برای‌ انجام‌ تست‌ "ام‌ آر آی"‌ خارج‌ از بیمارستان اعزام‌ شده‌ بود.

آقای لسانی مدتهاست در زندان با مشکل دیسک کمر روبرو بوده و مداخله‌های ارگانهای امنیتی در پرونده او باعث سهل انگاری مسئولین زندان در قبال سلامت جسمانی وی را شده بود.