چاپ

 

آذوح: اکبر آزاد نویسنده و فعال پیشکسوت آذربایجانی امروز ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ پس از مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب بهارستان توسط ضابطین قضایی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل گردید.

بنا به گزارش نزدیکان این فعال سرشناس آذربایجانی ، وی جهت تعویض وثیقه به شعبه ۲ اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب بهارستان مراجعه و مقامات قضایی با تقاضای ایشان جهت تعویض وثیقه مخالفت نموده و سپس توسط ضابطین قضایی بازداشت میگردد.

تا این لحظه بدلیل عدم تماس تلفنی این فعال با خانواده و نزدیکان خویش، از مکان و دلیل بازداشت اطلاع دقیقی در دسترس نیست اما احتمال میرود بازداشت ایشان مرتبط با حکم محکومیت ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال اقامت اجباری در دره شهر استان ایلام باشد.

لازم به ذکر است آقای آزاد به دلیل مشکلات جسمی و بیماری های متعدد از جمله سرطان پوست نیازمند مراقبت های دائمی پزشکی است لذا فعالین آذربایجانی و نزدیکان این نویسنده آذربایجانی نگران سلامت جسمانی وی می باشند.

اکبر آزاد ، علیرضا فرشی ، بهنام شیخی، حمید منافی در سال ۱۳۹۵، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان بهارستان از بابت اتهام “مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور برهم زدن امنیت کشور” به ترتیب به ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به دره‌شهر از توابع استان ایلام، ۱۵ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به باغملک از توابع استان خوزستان ، ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به مسجد سلیمان از توابع استان خوزستان و ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به ازنا از توابع استان لرستان محکوم شده بودند که در دادگاه تجدید نظر حکم هر چهار فعال ملی به ۲سال حبس و ۲سال تبعید تغییر یافت.

احتمال می رود که پس از بازداشت، وی را به زندان اوین منتقل کرده اند.