چاپ

 

آذوح: سالار طاهر افشار فعال ملی آذربایجان ساکن شهر اورمیه به یک سال حبس تعزیری با اتهام "تبلیغ علیه نظام" محکوم شد. این فعال ملی آذربایجان که در دادگاه بدوی به چهار سال حبس تعزیری با اتهامات "تبلیغ علیه نظام و اقدام به تشکیل تجمعات خلاف قانون" محکوم شده بود در شعبه 13 دادگاه های تجدید نظر استان آذربایجان غربی با ریاست دو قاضی آقایان "علیپور و رجبی" از اتهام اقدام به تشکیل تجمعات غیر قانونی تبرئه و با استناد به ماده 500 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

گفتنی است وکیل این فعال ملی آذربایجان جناب آقای بهرام جوادی امروز سه شنبه 1399/11/21 با تماس با این فعال ملی این خبر را به وی داده است. این رأی به صورت حضوری و بدون اعطای برگه رأی به وکیل ابلاغ شده‌است.

حکم یک سال حبس تعزیری آقای سالار طاهرافشار قطعی است.

پرونده سالار طاهر افشار به شماره

9909984415800211 و شماره بايگاني 9901071

در شعبه13تجديدنظر-آذربایجان غربي بررسی شده و جلسه دادگاه بدون حضور وی و وکیلش برگزار، و طبق دفاعیات قبلی ارائه شده به دادگاه ، رأی صادر گشته است.

گفتنی است آقای سالار طاهرافشار در حال گذراندن سه سال حبس تعلیقی از بابت دستگیری در اعتراضات آبان ماه و قضیه گرانی بنزین میباشد.

در جریان جنگ آزادی بخش قاراباغ‌، بسیار از فعالین ملی آذربایجانی به اتهامات مختلف واهی از سوی ارگانهای امنیتی دستگیر و چندین روز به صورت غیر قانونی زندانی شدند و احکام زندان و ... در شهرهای مختلف علیه این فعالین صادر شد.