چاپ

 

آذوح: عصر ۱۵مهر ماه ۹۹ دو فعال آزربایجانی ساکن اردبیل «احمد محمد پور » باتودیع وثیقه ۳۵۰ میلیون تومانی و «علی معالی» با تودیع وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی اردبیل آزاد شدند.

این دو فعال آزربایجانی با سه اتهام :

تبانی علیه امنیت ملی کشور” ، “تبلیغ علیه نظام” و “اخلال در نظم عمومی

در شعبه ۱۰ بازپرسی بیدادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی بابک نونهال تفهیم اتهام شده بودند.

احمد محمد پور و علی معالی فعالین ملی آزربایجانی طی فراخوانی که روز پنجشنبه ۹۹/۰۷/۱۰ در حمایت از عملیات آزاد سازی «قاراباغ» و حمایت از ارتش جمهوری آزربایجان انجام شده بود همراه با ضرب شتم شدید دستگیر شده بودند.

همچنین دیگر فعال دستگیر شده «رامین داننده »ساکن اردبیل نیز در زندان مرکزی اردبیل بند سلامت در بی خبری و بلاتکلیفی بسر میبرد.

طی گزارشات واصله «علی خیرجو» و «میثم جولانی» دو فعال ملی مدنی آزربایجانی در اردبیل که با یورش ماموران امنیتی به منزلشان همراه با ضرب و جرح شدید اعضای خانواده دستگیر شده بودند ؛ از زندان مرکزی اردبیل به اداره کل اطلاعات استان اردبیل انتقال داده شده اند . این دو فعال آزربایجانی تاکنون هیچگونه تماسی با خانواده خود نداشته اند.

گفتنی است سازمان عفو بین الملل ضمن ابراز نگرانی از بازداشت گسترده فعالین در شهرهای مختلف آزربایجان آزادی فوری و بی قید و شرط آنها را خواستار شده است.

خاطر نشان سازیم در پی تجمعی در اردبیل که روز سه شنبه ۹۹/۰۷/۰۷ در پارک جیرال در حمایت از عملیات آزاد سازی« قاراباغ » انجام شده بود بیش از ۳۰ تن از فعالین ملی مدنی آزربایجانی دستگیر شده بودند. که از میان آنان هویت ۱۲ تن از آنها مشخص شده است.