چاپ

 

آذوح: حکم برائت «بهمن نصیرزاده» نویسنده و فعال ملی آزربایجانی به دلیل اعتراض «فرماندهی هنگ مرزی ماکو» نقض شد.

بهمن نصیرزاده معلم، شاعر و فعال ملی آزربایجانی پیش از این از بابت اتهام «نشر اکاذیب و افترا» حکم برائت گرفته بود که با اعتراض فرمانده هنگ مرزی ماکو، پرونده این فعال دوباره به جریان افتاده است.

شیرزاد حاجی‌زاده، فرمانده هنگ مرزی ماکو، ‌با تنظیم اعتراضی به حکم برائتی که پیش‌تر در باره آقای نصیرزاده صادر شده بود، پرونده این فعال از سوی شعبه ۲ بیدادگاه کیفری دوباره به جریان افتاده است.

پیش‌تر آقای نصیرزاده، در تاریخ اول خرداد ماه ۱۳۸۹ نیز توسط ماموران امنیتی ماکو در منزلش بازداشت شده و چندین ماه را در بازداشت موقت و سلول انفرادی سپری کرده بود.

ماموران امنیتی پس از بازداشت آقای نصیرزاده اقدام به تفتیش منزل نموده و دوربین فیلمبرداری، سی دی‌ها، کتابها و اشعار و دست نوشته های او را با خود برده بودند.

در آن تاریخ و در پی پیگیری خانواده آقای نصیرزاده، مسئولین قضایی و امنیتی ماکو از پذیرفتن مسئولیت بازداشت این فعال مدنی امتناع کرده و از محل نگهداری وی ابراز بی اطلاعی می کنند.

گفتنی است که وی روز سه‌شنبه ۲٣ شهریور ٨۹ پس از تحمل ۱۱۶ روز بازداشت موقت به قید وثیقه پنجاه میلیون تومانی از زندان ماکو آزاد شده بود.

وی در تاریخ ۱۸ فروردین دوباره بازداشت و برای تحمل حبس خود به زندان منتقل شده بود.