چاپ

 

آذوح: روز جمعه یازدهمین سالگرد شهادت مهندس غلامرضا امانی در حالی بر سر مزار ایشان برگزار شد که ماموران امنیتی رژیم ایران 8 تن از شهروندان و فعالان ملی آزربایجان را در این مراسم سوگواری دستگیر کردند. دستگیرشدگان با قرار وثیقه 100 میلیون تومانی به زندان مرکزی تبریز منتقل شده اند.

روز جمعه سوم آبان ماه یازدهمین سالگرد شهادت مهندس غلامرضا امانی با حضور فعالان ملی آزربایجان بر سر مزار ایشان در قبرستان مارالان تبریز برگزار شد.

متاسفانه در این مراسم سوگواری، ماموران امنیتی کمین کرده در قبرستان مارالان اقدام به دستگیری ۸ تن از فعالان و شهروندان آزربایجان جنوبی نمودند. این مسئله موجب اعتراض فعالین ملی آزربایجان شده است.

برخی کاربران شبکه های اجتماعی خبر از اعتراض مردم حاضر در قبرستان نسبت به دستگیری فعالان ملی داده اند. گویا ماموران امنیتی رژیم در پاسخ به اعتراض مردم با گفتن « اینان دزد موبایل هستند» سعی کرده اند تا اقدامات خود را موجه جلوه دهند.

بنا به گزارشات رسیده به آراز نیوز روز شنبه چهارم آبان ماه فعالین بازداشت شده در جریان مراسم یاد شده بعد از حضور در شعبه یک بازپرسی انقلاب تبریز و تفهیم اتهامشان به زندان مرکزی تبریزی منتقل شده اند.

جلیل بیگ محمدی، شهروز برزگر، شاهین برزگر و بابک حسینی مقدم به همراه ۴ تن دیگر که تاکنون هویت آن ها مشخص نشده است، با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به زندان مرکزی تبریز انتقال یافته اند.