چاپ

 

آذوح: رحیم غلامی، شاعر، نویسنده و فعال آزربایجانی جهت ارائه دفاعیات خود، روز سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸، در شعبه ۱ دادگاه تجدید نظر اردبیل حاضر شد.

رحیم غلامی، بر اساس ابلاغیه‌ای که روز پنج‌شنبه ۱۷ مرداد، از طریق سامانه الکترونیکی قوه قضاییه برای وی ارسال شده‌بود، روز سه‌شنبه ۵ شهریورماه ۹۸ در شعبه ۱ دادگاه تجدیدنظر اردبیل حاضر شد.

اتهامات وارده به این فعال آزربایجانی در دادگاه بدوی “عضویت در تشکیلات گاماج”، “تبلیغ علیه نظام از طریق فضای مجازی” و “توهین به خمینی”، عنوان شده بود که از دو اتهام نخست تبرئه شد، اما آقای خدادادی رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب، آقای غلامی را از بابت اتهام “توهین به خمینی” به یک‌سال حبس تعزیری محکوم کرد.

گفتنی است که رحیم غلامی طی دفاعیات خود در دادگاه، اتهام “عضویت در تشکیلات گاماج” را واهی و بخشی از “سناریوی اداره اطلاعات اردبیل” علیه خود عنوان کرد.

رحیم غلامی از ۱۳ اسفندماه سال ۹۷، با کارشکنی مسئولین امنیتی و عدم موافقت با وثیقه‌ی صادره از سوی شعبه دو دادگاه انقلاب اردبیل در زندان مرکزی اردبیل در بازداشت موقت به سر می‌برد، پس از نزدیک به دو ماه بازداشت در ۸ اردیبهشت‌ماه ۹۸؛ با قرار وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون ریالی موقتاً آزاد شد.