چاپ

 

آذوح: «فریدون احمدی» نماینده زنجان و «محمد عزیزی» نماینده ابهر به اتهام «اختلال در بازار ارز» بازداشت شدند.

پنجشنبه خبرگزاری ایسنا به نقل از یک عضو هیات رییسه مجلس ایران نوشت: «دو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس روز چهارشنبه در ارتباط با پرونده مربوط به سایپا بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند

به گفته این منبع مطلع «قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی برای این دو نماینده تعیین شده که آنها زمان لازم و توانایی تامین این میزان وثیقه را نداشتند؛ لذا قاضی حکم به انتقال آنها به زندان اوین تا زمان تامین وثیقه را داد

پیشتر خبرگزاری فارس اعلام کرد که فریدون احمدی و محمد عزیزی نمایندگان زنجان و ابهر به دلیل «اخلال در بازار خودرو» بازداشت اما با قرار وثیقه یک میلیاردی آزاد شدند.

این دو نماینده حکومتی استان زنجان در پی بازداشت «هاشم یکه‌زارع»، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو، بازداشت شده‌اند. یکه‌زارع روز دوشنبه ۲۸ مرداد از سمت خود برکنار و در دفتر کارش بازداشت شد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران، در توضیح دلیل برکناری مدیرعامل ایران‌خودرو گفت که وی «به صورت عمدی و بدون هماهنگی» قیمت محصولات این شرکت را افزایش داده است.

هفته گذشته نیز «جواد سلیمانی»، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، به مدت شش ماه از کشور ممنوع‌الخروج شد.

پیش از این غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، درباره بازداشت مدیران ارشد سایپا گفته بود پرونده‌ای که تشکیل شده «۲۵ متهم دارد که شش نفر بازداشت هستند

به گفته احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده ابهر پیشتر در تیرماه نیز به اتهام «فساد اقتصادی» به مدت چند ساعت بازداشت شده و در نهایت تنها با قرار التزام به حضور «با قول شرف» آزاد شده بود.

فساد در تمامی سطوح و لایه های حکومت اسلامی ایران گسترش یافته است. طبق آخرین گزارش سازمان شفافیت بین‌الملل، ایران جزو فاسدترین کشورهای جهان است و «در بین ۱۸۰ کشور جهان، به لحاظ فساد اداری و سیاسی در جایگاه ۱۳۰ قرار دارد.»