چاپ

 

آذوح: جمعی از کارگران کنتور سازی قزوین در اعتراض به «عدم دریافت مطالبات مزدی» خود برای دومین روز متوالی، مقابل استانداری و دادگستری قزوین، دست به تجمع زدند.

به گزارش صبح قزوین، روز یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸، کارگران بیان کردند: «ما ۲۰ماه حقوق معوقه داریم و با سنوات در مجموع ۲۰میلیارد طلب داریم و اکنون پولی برای گذران زندگی خود نداریم».

کارگران معترض شرکت کنتور سازی گفتند: «اعتراضات خود را بصورت کتبی به مسئولین استان ارسال کرده ایم و آقای حبیبی برای تغییر مدیریت قول مساعد داده بود، اما اعتراضات ما به نتیجه‌ای نرسید و از وعده‌های مکرر مسئولین ناامید شده‌ایم و هیچ یک از گفته‌های آنان تحقق پیدا نکرده است».

جمعی از کارگران معترض این شرکت در مقابل استانداری اظهار کردند: «ما حدود پنج سال است درگیر واگذاری این شرکت به بخش خصوصی و اجرایی شدن اصل ۴۴ بودیم که با توجه به آن شرکت را به فردی واگذار کردند که مشکلات زیادی را برای ما و شرکت ایجاد کرد».

این کارگران قزوینی ادامه دادند: «طی یک سال اخیر به دلیل سوء مدیریت مدیر جدید که سررشته‌ای از اقتصاد و تجارت ندارد با مشکلات زیادی مواجه شده ایم، اختلاس و مشکلات در بورس و تعدیل نیرو و کاهش ۱۲۰۰کارگر به ۲۰۰نفر از سال ۹۳تا کنون رخ داده است».

کارگران شرکت کنتور سازی ابراز کردند: «اکنون نیز مدیری که به دلیل اخلال در بورس در زندان است، دستور عزل و نصب می‌دهد و مدیری انتخاب شده که تجربه خوبی در تعطیلی شرکت‌ها دارد».

این کارگران قزوینی اضافه کردند: «نیروهای مجرب و باسابقه کاری ۲۲سال در شرکت فعال هستند و پتانسیل ۵۰هزار بُرد در گمرک و انبارها موجود است که متاسفانه به دلیل سوء مدیریت به مدت یک سال است که خط تولید شرکت تعطیل شده است».

این معترضان عنوان کردند: «اعتراضات بصورت کتبی به مسئولین استان ارسال شده و آقای حبیبی برای تغییر مدیریت قول مساعد داده بود، اما اعتراضات ما در روز گذشته مقابل استانداری به نتیجه‌ای نرسید و از وعده‌های مکرر مسئولین ناامید شده‌ایم و هیچ یک از گفته‌های آنان تحقق پیدا نکرده است».

کارگران شرکت کنتور سازی ابراز کردند: «ما فاقد بیمه هستیم و خانواده‌ها دچار مشکل و حتی طلاق شده‌اند و تنها طی چند ماه گذشته با رایزنی‌های انجام شده به مدت زمان محدود بیمه شدیم. جنس لازم برای تولید در گمرک موجود است اما وارد شرکت نمی‌شود، بخشی از افراد مقابل دادگستری الوند تجمع کرده و بخشی مقابل استانداری و امیدواریم حق ما گرفته شود».

این معترضان بیان کردند: «رئیس دادگستری الوند برای حل مشکلات ما تلاش زیادی کرده است، اما همکاری لازم با وی وجود ندارد و حتی که فردی با تماس از داخل زندان مسائل را کنترل می‌کند و اذعان دارد که به حدی با نفوذ است که هیچ شخصی در کشور نمی‌تواند او را عزل کند».

کارگران شرکت کنتور سازی بیان کردند: «البته زندان آن‌ها نیز لاکچری است، همه ما حاضریم با آن شرایط به جای آن‌ها در زندان باشیم و آن‌ها بیرون باشند».

این کارگران گفتند: «اکنون نیز مدیریت شرکت به فردی واگذار شده که گویی تخصصش قلع و قمع کردن کارگر است و حکم اخراج ما را صادر کرده و بیان می‌کند که برای این کار از طرف استانداری مجوز دارد و از طرفی ما را بخاطر تجمع تهدید می‌کنند».

این معترضان تصریح کردند: «بخشی از خانواده‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی از هم متلاشی شده و اکنون امیدواریم به خاطر ادامه دار نشدن این اتفاق مسئولین به موضوع این شرکت رسیدگی کنند».

کارگران شرکت کنتور سازی ادامه دادند: «مگر ما جزو خانواده این کشور نیستیم؛ پس چرا از صبح تا اکنون که در این مکان تجمع کردیم حتی یک نفر برای پیگیری و جویا شدن علت از پله‌های استانداری پایین نیامده و استاندار حتی یک بار هم به خود زحمت نداده که در جریان این اعتراضات مقابل استانداری با ما دیدار کند».

کارگران شرکت کنتور سازی در پایان گفتند: «برخی از مدیران شرکت حتی در استانداری نیز افراد نفوذی دارند و با کسانی که برای حل مشکل فعالیت می‌کنند مقابله و آن‌ها را تهدید می‌کنند، این درحالی است که ما پولی نداریم و شرمنده خانواده شده‌ایم».