چاپ

 

آذوح: شعبه ١١٢ دادگاه کیفری دو دادگستری تبریز به ریاست قاضی محمد علی پیری سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹٨ با صدور و ابلاغ رأیی یوسف سلحشور و داود محمودی دو تن از فعالین ملی آزربایجانی ساکن تبریز را که در جریان بازی تیمهای فوتبال تراختور آزربایجان و سپاهان اصفهان دستگیر شده بودند را هرکدام به دو سال زندان ، هفتاد و چهار ضربه شلاق و مشترکا دو هزارم دیه کاملِ یک انسان محکوم نمود!

حکم دیه برای این فعالین که شاکی آن نیروی انتظامی و یکی از مامورین آن می‌باشد قطعی و مابقی، قابل اعتراض و رسیدگی مجدد در دادگاه تجدید نظر اعلام شده است.

دو تن دیگر از متهمین مندرج در این رأی و بنامهای فرشید بهادری و علی شاهینی حکم برائت گرفته‌اند.

در حاشیه بازی تیمهای تراختور آزربایجان و سپاهان که در ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ برگزار شد، دعوت از پاشینیان در سالگرد قتل‌عام مردم خوجالی و دیدار آن با مسئولین عالیرتبه رژیم ایران از جمله علی خامنه‌ای، مورد اعتراض تماشاگران تورک قرار گرفت.

تماشاگران همچنین در واکنش به پارچه نوشته‌ی نصب شده در تجمع ارامنه باشگاه آرارت با حضور پاشینیان و با تیتر قاراباغ ، ارمنستان است ” را با سر دادن شعار و اهتزاز پارچه نوشته‌هایی که در آن نوشته شده بود ” قاراباغ مال ماست ، مال ما خواهد ماند ” پاسخ دادند.

در پایان این بازی نیروهای انتظامی با حمله و ضرب و شتم تماشگران تورک شماری از آنها را بازداشت کردند. فردای این بازی نیز مأمورین با یورش به محل کار یوسف سلحشور فعال ملی آزربایجانی او را نیز دستگیر کردند.

همه دستگیر شدگان در این اعتراضات شکنجه و مورد ضرب و شتم نیروهای انتظامی و امنیتی قرار گرفته‌اند.

سلحشور و محمودی نیز که پس از قرار بازداشت با قید وثیقه ۵۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شده بودند، روز چهارشنبه ۱٨ اردیبهشت جاری پس از احضار و محاکمه در دادگاه، با افزایش قرار وثیقه به ٨۰ میلیون تومان مجددا تا زمان تودیع وثیقه و تا روز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت تحت بازداشت قرار گرفتند.