چاپ

 

آذوح: قاضی نونهال معاون اظهار نظر دادستان اردبیل شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ به خانواده آقای عباس لسانی که در بند قرنطینه زندان اردبیل گفته است ”آقای لسانی فعلا ممنوع الملاقات بوده و پزشک مأموری نیز صحت سلامت او را تحت کنترل گرفته است و ایشان در سلامت کامل هستند.

خبری که تشدید نگرانیها از وضعیت جسمی این فعال آزربایجانی را بهمراه داشته ست.

آقای نونهال همچنین از خبررسانی و فعالیت های میدانی در شهرهای مختلف ابراز گلایه کرده و گفته است نباید خبرهای این فعال پوشش داده شود.

همچنین با توجه به سابقه زیاد آقای لسانی در مسئله اعتصاب غذا و اعلام حضور تیم پزشکی جهت مراقبت وی بیم آن می رود که این فعال ملی آزربایجانی اعتصاب غذای خود را آغاز کرده باشد.

عباس لسانی قبلا اعلام کرده که در صورت مواجهه با بازداشتهای خودسرانه و بی‌دلیل سیاست و برخورد او همواره با اعتصاب غذا همراه خواهد شد.

لسانی در روز ۲۵ دی ماه ۱۳۹۷ ، در حالی که جهت دادرسی مجدد در یک پرونده منجر به حکم غیابی در شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز حضور یافته بود بنا به دلایل نامعلوم توسط نیروهای امنیتی ربوده شد.

چند روز بعد در پیگیریهای خانواده و فعالین مدنی آزربایجانی معلوم گشت که وی از لحظه ربوده شدن تحت بازداشت نیروهای امنیتی اردبیل درآمده است.

گفتنی است فعالین ملی آزربایجانی در شهرهای تبریز، اردبیل، تهران، اهر و... در اعتراض به ربوده شدن آقای عباس لسانی دست به دیوارنویسی زده و هزاران پوستر منقش شده به تصاویر این فعال ملی را چاپ و توزیع نموده اند.