چاپ

 

آذوح: مراسم دهمین سالگرد شهادت مهندس «غلامرضا امانی» در تبریز برگزار شد. همزمان تعدادی از فعالین ملی آذربایجانی در طول مراسم بازداشت شدند.

به گزارش آذوح علیرغم جو شدید امنیتی، صبح جمعه (4 آبان 1397) مراسم دهمین سالگرد شهادت مهندس «غلامرضا امانی» با حضور گسترده ملت آذربایجان در قبرستان «مارالان» تبریز برگزار شد.

فعالین ملی از شهرهای مختلف مختلف آذربایجان جنوبی به اتفاق خانواده مرحوم امانی در قبرستان حضور یافتند و سالگرد شهادت مهندس امانی و دو برادرش را گرامی داشتند.

مأموران اطلاعاتی در طی تماس‌های مکرر با خانواده مرحوم امانی تهدید کرده بودند که مراسم را به ‌هیچ‌ وجه برگزار نکنند.

در طول مراسم تعدادی از فعالین ملی آذربایجان جنوبی توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت می‌شوند. اسامی فعالین ملی بازداشت شده عبارت است از «سجاد افروزیان»، «سعدالله ساسانی».

به گزارش آذوح همچنین، «آرازامانی» پسر 11 ساله و «امیر امانی» برادر زاده مرحوم غلامرضا امانی دو روز قبل به مورخ چهارشنبه (2 آبان 1397) توسط نیروهای امنیتی بازداشت می‌شوند تا در مراسم حضور نداشته باشند.

به گفته ی یک شاهد عینی از مراسم «در قبرستان جو شدید امنیتی حاکم بود. ماموران به ما یورش بردند و یکی از مامورین به نام "صمد جوهری" اقدام به ضرب و شتم یکی از خانم‌های حاضر در مراسم نمود

وی ادامه می‌دهد: «ضرب و شتم آن خانم خشم حاضرین را برانگیخت و مردم آن مامور را از مزار شهید امانی دور کردند. همچنین به یک باره شعارهای ملی آذربایجان توسط مردم فریاد زده شد. شعار "آذربایجان وار اولسون ایستمیین کور اولسون" در فضای قبرستان طنین انداز و سپس مارش‌های ملی خوانده شد

این فعال ملی تاکید دارد: «ماموران تلاش می‌کردند تا مراسم بدون سروصدا و با سکوت انجام شود لاکن مردم شعارهای ملی سر دادند و خواسته آنها عملی نشد

حاضرین در قبرستان مارالان بر روی لباس‌های خود تصاویر مهندس امانی را چسبانده بودند.

مرحوم مهندس غلامرضا امانی در 2 آبان ماه 1387 به همراه دو برادر خود در یک تصادف ساختگی توسط سپاه پاسداران به شهادت رسید.

برای دیدن ویدیوهایی از حضور مردم بر مزار شهید امانی می توانید از لینکهای زیر استفاده نمایید:

https://youtu.be/W67JaomicRg

https://www.facebook.com/AZOHqrupu/videos/337564930385521/

آذوح