آذوح: شعبه ٦ دادگاه تجديدنظر استان آزربايجان‌شرقي امروز یکشنبه ۲۱ دی‌ماه ۹۹ با ابلاغ دادنامه‌ای به جعفر افشارنیا، وکیل مدافع دکتر لطیف حسنی، زندانی سیاسی سرشناس آزربایجانی و دبیر حزب «حرکت نو بیداری آزربایجان جنوبی» خبر از کاهش حبس آقای حسنی از ۹ سال به ۶ سال و ۸ ماه داده است.

بر اساس دادنامه ابلاغ شده از سوی شعبه ٦ دادگاه تجديدنظر استان آزربايجان‌شرقی مجازات حبس آقای حسنی از بابت اتهام «مشارکت در تشکیل گروه غیر قانونی به قصد بر هم زدن امنیت کشور» از ۸ سال به ۶ سال و از بابت اتهام «مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام» از یک سال به ۸ ماه کاهش یافته است.

کاهش مجازات‌ها در راستاي اجراي قانون جديد كاهش محازات حبس تعزيري انجام يافته است.

با این حساب و با توجه به اینکه لطیف حسنی ۷ سال و ۱۱ ماه از حبس خود را متحمل شده است، با وصول پرونده به واحد اجراي احكام زندان، این فعال سرشناس آزربایجانی آزاد خواهد شد.

لطیف حسنی در بهمن ماه سال ۱۳۹۱ به همراه ۴ تن دیگر از دوستانش بنام‌های مهندس آیت مهرعلی بَی‌لی معروف به یوروش، مهندس محمود فضلی، شهرام رادمهر و بهبود قلی‌زاده، به اتهام تشکیل گروه یئنی گاموح بازداشت می‌شوند. لطیف حسنی به عنوان دبیرکل این تشکیلات انتخاب گردیده بود.

قاضی محمد باقرپور، طی حکمی چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، لطیف حسنی و دوستانش را به اتهام تشکیل گروه غیرقانونی و تبلیغ علیه نظام، در مجموع به ۹ سال حبس تعزیری محکوم می‌کند که بلافاصله در دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی کشور نیز این حکم تایید و اجرا شد.

وی هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج، آخرین ماه‌های دوران حبس ۹ ساله خود را بدون وقفه سپری می‌کند.