آذوح: مرتضی نبی زاده، وطن توپراغینا تاپشیریلدی.

فعال ملی ترک، استاد رقص آزربایجان و از فعالین بسیار پرتلاش حرکت ملی در تبریز، پنجشنبه به خاک سپرده شد.

به گزارش آذوح در مراسم خاکسپاری ایشان علیرغم وضعیت نامساعد جوی دهها نفر از فعالین ملی آزربایجان از شهرهای مختلف حضور یافته و با مرتضی نبی زاده وداع کردند.

در این مراسم پلاکاردها و بنرهای تسلیت همراه با تصاویر جوان رشید حرکت ملی آزربایجان برافراشته شده و مارش ملی آزربایجان سرداده شد.

گفتنی است این فعال و هنرمند ترک آزربایجان بعد از ماه‌ها مجادله با صدمات وارده از سانحه ی تصادف روز 15 آذرماه در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان درگذشت.

مرتضی نبی زاده روز 24 مرداد سال جاری زمانی که از محل کار خود به خانه برمی گشت حوالی ساعت 16:45 دچار سانحه ی رانندگی شد. به گفته ی شاهدان عینی، گویا یک تاکسی جلوی ماشین وی پیچیده و مرتضی نبی زاده مجبور به تغییر مسیر و برخورد با حاشیه ی جاده گردیده است.

به گزارش آذوح در پی پیگیری های مداوم فعالین ملی نهایتا مشخص گردید این تصادف در محلی صورت گرفته که دوربینهای کنترل ترافیک آن مکان را پوشش نداده اند. نکته ی عجیب آنکه مسیر جاده در پیش و پس از مکان تصادف، تحت پوشش دوریبنهای ترافیک قرار دارد. تاکنون پیگیریها برای یافتن راننده ی خاطی و آشکار شدن تمام جرئیات این سانحه ی رانندگی بی نتیجه مانده است.

مرتضی نبی زاده پس از تصادف به کما رفته و هفته های متمادی با مرگ مجادله نمود. به تدریج وضعیت وی رو به بهبودی گذاشته و نهایتا با کسب اجازه از مسئولین بیمارستان وی به منزل خود برده شد. علیرغم ضعف شدید جسمانی، وی به تدریج در حال بهبودی بوده و حتی شروع به صحبت و برقراری ارتباط با اطرافیان خود کرد. با این حال، اوایل هفته ی جاری ناگهان حال ایشان رو به وخامت نهاده و به بخش آی سی یو بیمارستان انتقال داده شد.

سرانجام صبح روز چهارشنبه مسئولین بیمارستان با خانواده ی این فعال ملی آزربایجان تماس گرفته و از ایست قلبی وی خبر داده و بیان کرده اند از ایست قلبی و مرگ ایشان چندین ساعت گذشته است.

این ضایعه ی سخت و جبران ناپذیر را به فعالین ملی، دوستان، آشنایان و علی الخصوص همسر محترم (لاچین خانیم) و دختر خردسال ایشان (آسئنا) تسلیت عرض می نماییم.

روحش شاد، یادش گرامی باد.

برای دیدن بخشی از مراسم خاکسپاری مرتضی نبی زاده از لینکهای زیر استفاده نمایید:

https://youtu.be/Rj6Y47RA_QQ

https://www.facebook.com/AZOHqrupu/videos/1442624282458155/

آذوح