آذوح: با دستور مسئولین وزارت آموزش و پرورش، زبان کردی در آذربایجان غربی تدریس خواهد گردید.

در تازه ترین موج از همکاری مسئولان ایران با گروهکهای تروریستی کرد در پیشبرد ادعاهای واهی ارضی تروریستها، این بار قرار است زبان کردی در آذربایجان غربی تدریس گردد.

این در حالی است که نه تنها زبان ترکی در توقیف به سر می برد، بلکه فعالین خواستار آموزش زبان ترکی نیز به 15 سال زندان محکوم می گردند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوکان (بئی کندی) در آذربایجان غربی از تهیه 9 عنوان کتاب به زبان کُردی برای تدریس در مدارس این شهرستان خبر داد.

به گزارش آذوح «احمد رحمانی» روز دوشنبه (۹ اسفندماه) اظهار داشت: “در دو مقطع شش ساله ابتدایی و سه ساله راهنمایی درسی به نام درس آزاد گنجانده شده است که معلمان و دانش آموزان با توجه به وضعیت فرهنگی منطقه خود محتوای این درس را تعیین می کنند”.

وی افزود: “در همین راستا و به هدف ایجاد هماهنگی  بیشتر، گروهی متشکل از ۲۱ دبیر آموزش و پرورش بوکان که به حوزه زبان و ادبیات کُردی علاقمند هستند اقدام به تهیه ۹ عنوان کتاب به زبان کُردی برای ۹ مقطع تحصیلی (شش ساله ابتدایی و سه ساله راهنمایی) کرده اند”.

رحمانی در خصوص محتوای این کتابها گفت: “در این کتابها که همگی به زبان کُردی نوشته شده اند شعرهای کودکان، موضوعهای فولکلور مطرح شده و در پایه چهارم به بعد رسم الخط کردی آموزش داده می شود”.

وی افزود: “تهیه کتاب به زبان کردی و تدریس در مدارس برای اولین بار در سطح آذربایجان غربی صورت می گیرد و این کتابهای در  جلسه اخیر شورای آموزش و پرورش تصویب شده است”.

رحمانی در پایان گفت: “تا پایان سال تحصیلی تدریس این کتابها در شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی مصوب می شود و مجوز آن نیز از سوی وزارت آموزش و پرورش کسب می شود”.

گفتنی است در هفته های گذشته موج جدیدی از انتشار ادعاهای واهی ارضی تروریستهای کرد را شاهد بوده ایم. در این راه، رژیم ایران همکاری تنگاتنگی با این تروریسیتها داشته است.

وزارت ارشاد در شهر سولدوز اقدام به تحریف نام این شهر کرده و روزنامه ی همشهری نیز تاریخ اورمیه را تحریف کرده است.

لازم به ذکر است در همین خصوص برنامه ی "دیالوگ" در مصاحبه با فعالین سیاسی آذربایجان به این موضوع پرداخته است. برای مشاهده ی این برنامه ها از لینک زیر استفاده نمایید:

http://www.azoh.net/%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%84%D9%88%DA%AF.html

آذوح

1358456462 vayfdyvlafed