شرکت در بازی امروز تراختور آزربایجان –پرسپولیس حاکمیت به‌سادگی شرکت در یک مسابقه ورزشی فوتبال نیست. مأموران امنیتی و اطلاعاتی از روز گذشته در تمامی شهرهای آزربایجان دست‌به‌کار شده‌اند تا به هر شکل ممکن مانع حضور طرفداران تراختور در ورزشگاه شوند. اداره اطلاعات در شهرهای مختلف فعالان ملی مدنی را احضار کرده است. مأموران امنیتی و اطلاعاتی ضمن بازجویی شهروندانمان آن‌ها را تهدید کرده‌اند که حق شرکت در بازی امروز تراختور را ندارند. برخی از فعالان ملی در حال حاضر به بهانه بازجویی در اداره اطلاعات اورمیه، اردبیل،زنجان، میانه، قوشاچای، مشکین‌شهر، بناب و خوی در اتاق بازجویی در حال بازداشت قرار دارند تا فرصت شرکت در بازی تراختور را نداشته باشند.

خوشبختانه اداره اطلاعات توان بازداشت همه ملت تورک را ندارد. از این رو علی‌رغم اینکه پان فارس‌ها به عمد، یک روز غیر تعطیل میان هفته‌ای را برای این بازی انتخاب کرده‌اند اما صدها نفر از شهروندان آزربایجانی برای شرکت در این بازی از شهرهای مختلف راهی تبریز شده‌اند. مأموران امنیتی برای مقابله با این شهروندان در خروجی شهرهای مختلف پست‌های ایست بازرسی مستقر کرده‌اند که مانع حرکت اتوبوس‌ها و ماشین‌های شخصی طرفداران تراکتورسازی به‌سوی تبریز می‌شوند.

در ایست بازرسی خروجی شهر اورمیه که قبل از پل میان‌گذر دریاچه اورمیه تعبیه‌شده است مأموران امنیتی سپاه پاسداران مانع از حرکت اتوبوس طرفداران تراختور شده‌اند. این مأموران با تهدید راننده اتوبوس به ضبط دفترچه از حرکت ماشین جلوگیری کرده‌اند. طرفداران غیور تراکتورسازی اما در برابر این زورگویی رژیم تسلیم نشده و پای پیاده به‌سوی تبریز به راه افتاده‌اند. تا این لحظه آمار دقیقی از تعداد ماشین‌های شخصی که مزدوران رژیم مانع حرکت آن‌ها شده‌اند در دست نیست اما بسیاری از افراد با مخفی کردن پرچم تیم تراختور سعی دارند از سد ایست بازرسی‌ها بگذرند.

به‌رغم همه این کارشکنی‌ها هزاران نفر از هم‌وطنانمان از ترکمن‌صحرا تا شیراز و قروه در استادیوم قوردلار دره سی حاضرشده‌اند.