چاپ

 

خارجده کی آزربایجان ملی فعاللارینا و تشکیلاتلارینا بیرلیک پلاتفورمونا چاغریش

گوج بیرلیکده دیر

آزربایجان تورکلویو یاخشی بیلیر کی ، اولوسلار آراسی ایلیشگیلرین قارشیلیقلی حورمت اوزرینده قورولماسی دونیادا باریش اوچون چوخ اؤنملی بیر عاملدیر. باریشی اوجا توتان آزربایجان تورکلویو بئله بیر سایغینی گؤسترمه یه همیشه حاضردیر، آنجاق بیر شرطله کی اونون دا اؤز اؤلکسینده آزاد و خوشبخت یاشاما حاقینا سایغی ایله یاناشیلسین. اونودولماسین کی ، آزربایجان تورکلویو اؤز سعادتی و آزادلیغینی، ملی یوکسه لیش و اؤز مقدراتینی اؤزو تعیین ائدیب و میلی وارلیغینی یاشادما و اؤز اؤلکه سینه حاکیم اولماقدا گؤرور و بو یولدا ایره لیله مه یی اؤزونون باشلیجا مقصدی ساییر.

چاغداش آزربایجان ملی حرکاتی دا محض بو مقصددن دوغموش بیر ملی مجادیله سیستمیدیر. بو گون ایران آدلانان جغرافیا ایچریسینده آزربایجان ملی حرکاتی فعاللاری حاکیم ایرقچی سیستمه و شوونیست سیاستلره قارشی، آزربایجان ملی منافعی اطرافیندا بیرلشیب موباریزه آپاریرلار ، چونکو ملی بیرلیین ساغلانماسی حرکاتین باشاریلی اولماسینین یگانه یولودور.

آزربایجان ملی حرکاتینین خارجده کی فعاللاری و تشکیلاتلاریدا ایچریده اولدوغو کیمی فکیر و دوشونجه آیریلیغینا باخمایاراق بیرلشیب واحید بیر پلاتفورمدا بیرآرایا گلیب آزربایجان ملی حرکاتینین خارجده کی سسی و مذاکیره قولو اولمالیدیرلار.

کئچمیشده کی باشاریسیز و یاریم قالان تشبوثلره باخمایاراق بو یولدان گئری دورولمامالی تام ترسینه اه ن قیصا زاماندا گرکلی ایشلره باشلایب حیاتا کئچیریلمه لیدیر ، بو عهده لیین یئرینه یئتیریلمه سی خارجده کی ملی فعاللار اوزه رینه دوشور و یئرینه گتیریلمه لیدیر کی بیری بیریندن آیری وئریلن موجادیله و گؤرولن ایشلر داهادا ائفکتلی و باشاریلی اولسون .

گونوموز دونیاسیندا اولوسلار آراسی سیاسی و اقتصادی علاقه لر قاچینیلماز دوروما گلمیشدیر، اطرافی چئوریلی اؤز ایچینده فعالییت گؤسترن هئچ بیر قورولوش اینکشاف ائدیب و باشاریلی اولا بیلمه یه جکدیر.

بین الخالق موناسیبتلر بیر معنادا مذاکیره یولو ایله یئریدیلیر ، باشاریلی سیاسی یا اقتصادی موناسیبتلر چوخونلوقلا باشاریلی مذاکیره لرین نتیجه سیدیر ، "مذاکیره گوجو" مذاکیره نتیجه سینه بیر باشا تاثیر بوراخان بیر پوزیسیون اؤزه لییدیر.

آزربایجانین خارجده کی ملی فعاللاری و تشکیلاتلاری دا اؤز آرالاریندا ایلگی و ایلیشگیلری گئنیشلندیرملی و گوجلو بیر مذاکیره قولو و لابی چیلیک فعالیتی یاراتمالیدیرلار طبیعی کی ، بو یؤنده هر هانسی مذاکیره نین مشروعیت قازانا بیلمه سی اوچون ایلک نوبده ، مذاکیره آپارانلارین آرخاسیندا آزربایجان ملی حرکاتی

نین دورماسی چوخ اؤنملیدیر. بونون اوچونده مذاکیره آپارانلار آزربایجان ملی حرکاتینین بیرلیک منشوروندا قید اولان اساسلاری قبول و اونا رعایت ائتمه لیدیرلر.

اونودولمامالیدیرکی:

- آزربایجان ملی حرکاتینا عایید بوتون قرارلار اؤلکه داخلینده آلینیر و خارجدن هر هانسی بیر مداخیله یه یول وئریلمیر.

- اولاسی آپاریلان مذاکیره لردن آزربایجان ملی منافعی یا ایلکه لرینه ضد اولان هر هانسی بیر قرار چیخارسا اعتیبارسیزدیر.

- آزربایجان خالقینین ملی کیملییی و اونون اؤز مقدراتینی تعیین ائتمک حاقینی قبول ائدیب رسمیته تانیمایان هر هانسی بیر طرفله مذاکیره اولونماز.

- هر هانسی بیر فرد یا تشکیلاتین آزربایجان ملی حرکاتی اجماسیندان کنار آپاردیغی مذاکیره و نتیجه لری ساده جه و یالنیز اؤزونو باغلار.

- آپاریلان مذاکیره لر شفاف و اولوسلار آراسی مذاکیره قایدالارینا اویقون و طرفلر آراسی قازانج اساسیندا اولمالیدیر.

یاشاسین آزربایجان

آزربایجان ملی حرکاتی اؤنجوللری

سون ادیت - تبریز

10 /دی/ 1397

31 /دسامبر/ 2018 دونیا آزربایجانلیلارینین هم رایلیک گونو موبارک اولسون

 *****************************

****************************************

****************************************

فراخوان تشکیل پلاتفورم وحدت تشکلات و فعالین ملی آزربایجان در خارج

(ترجمه(

گوج بیرلیکده دیر

تورک آزربایجانی نیک می داند که برقراری ارتباطات بین المللی براساس احترام متقابل یکی از عوامل مهم تحقق صلح جهانی می باشد. تورک آزربایجانی همواره خواهان اعتلای صلح بوده و حاضر به نشان دادن چنین احترام متقابلی می باشد ، اما به شرط آنکه به زندگانی آزاد و خوشبختی او در سرزمین خودش نیز به دیده احترام پرداخته شود و فراموش نشود که تورک آزربایجانی سعادت و آزادی خویش را در تعالی ملی و حق تعیین سرنوشت و به دست گرفتن حاکمیت سرزمین خود و احیای موجودیت ملی خویش می داند و پیشرفت در این راه را سرلوحه خود قرارداده است.

حرکت ملی آزربایجان معاصر نیز مجادله ایی سیستماتیک زاییده از این مقصد می باشد و فعالین حرکت ملی آزربایجان با اتحاد حول محور منافع ملی آزربایجان در حال مبارزه با سیاستهای شوونیستی سیستم نژادپرست حاکم بر جغرافیایی که ایران نامیده می شود می باشند، زیرا تنها راه موفقیت حرکت ایجاد اتحاد ملی است.

از تمامی تشکلها و فعالین ملی آزربایجان در خارج نیز انتظار می رود تا همانند فعالین در داخل ، به دور از هرگونه تفاوت در تفکر و اندیشه با اتحاد رویه در پلاتفورمی واحد گرد هم آیند و بدینسان صدای حرکت ملی آزربایجان در خارج و بازوی مذاکره کننده آن باشند. بدون در نظر گرفتن اقدامات نا موفق یا نصف کاره مانده در گذشته، شایسته نیست پا پس گذاشته شود بلکه برعکس اقدامات لازم باید از نو شروع و این مهم محقق گردد، انجام این وظیفه بر عهده فعالین ملی ساکن در خارج می باشد تا کارها و تلاشهایی که بصورت جداگانه انجام می شود بصورتی منسجم و تاثیر گذار و موفقتر میسرگردد.

داشتن روابط بین المللی سیاسی و اقتصادی در دنیای امروزی به وضعیتی اجتناب ناپذیر تبدیل شده است، بدانسان که هیچ یک از سازمانهای محصور و محدود در داخل خود ، توان پیشرفت و موفقیت را نمی توانند داشته باشند.

روابط سیاسی و اقتصادی موفق غالبا نتیجه مذاکرات موفق می باشد ، روابط بین المللی به گونه ایی فقط از طریق مذاکره راهبری می شود و نتیجه مذاکره تابعی از موقعیت ویژه ناشی از "قدرت مذاکره" می باشد.

تشکلها و فعالین ملی ازربایجان در خارج برای رسیدن به این منظور و داشتن بازوی مذاکره قدرتمند و ایجاد توان لابی گری باید نسبت به گسترش ارتباط و تعامل فی مابین اقدام کنند پر واضح است که برای داشتن مذاکره ایی نتیجه بخش و مشروع وجود پشتوانه ایی محکم که همانا حرکت ملی آزربایجان است دارای اهمیت ویژه ایی خواهد بود به همین سبب است که مذاکره کنندگان اصول مندرج در منشور وحدت حرکت ملی آزربایجان را باید قبول و رعایت نمایند.

همچنین نباید فراموش شود که:

- تمامی تصمیمات مربوط به حرکت ملی آزربایجان در داخل اتخاذ می شود و به هرگونه مداخله خارجی امکان داده نمی شود.

- چنانچه از مذاکراتی که انجام می شود رای یا قراری صادر شود که در تضاد با اصول و منافع ملی آزربایجان باشد فاقد ارزش و اعتبار خواهد بود.

- با کسانی که هویت ملی و حق تعیین سرنوشت ملت آزربایجان را قبول و به رسمیت نمی شناستند نمی توان مذاکره کرد.

- نتیجه و عواقب مذاکراتی که خارج از اجماع عمومی حرکت ملی آزربایجان انجام می شود برعهده و مسولیت فرد و تشکل مذاکره کننده می باشد.

- تمامی مذاکرات باید بصورتی شفاف و بر اساس قواعد بین المللی مذاکرات و رعایت اصل سود طرفین انجام شود.

یاشاسین آزربایجان

آزربایجان ملی حرکاتی اؤنجوللری

ویرایش نهایی - تبریز

10 /دی/ 1397

31 /دسامبر/ 2018 با تبریک روز هم صدایی تمام آزربانیان جهان