چاپ

 

دیروز کلیپی از علی دایی آقای گل فوتبال جهان در فضای مجازی و رسانه های عمومی منتشر شد با این مضمون که آقای علی دایی میگویند: «از سیاسی نشدن من بعضی ها ناراحت هستند وبدانند که من هرگز وارد عرصه سیاست نخواهم شد...».

مخاطب این اظهارات علی دایی به احتمال قریب به یقیین فعالین ملی-مدنی، مردم آزربایحان، طرفداران هویت طلب فوتبال و والیبال در شهرهای تورک نشین ازجمله تبریز، اردبیل، زنجان، اورمو ،تهران و کرج و...میباشد.

به راستی علل ناراحتی اکثر ملت آزربایجان از علی دایی در چیست؟

چرا وی دیگر آن محبوبیت و مقبولیت گذشته را در شهرهای آزربایجان ندارد و چرا به هنگام حضور در ورزشگاهها وسایر اماکن با چالش و حواشی متعددی روبرو میگردد؟

چرا علی دایی انتظار بجا و منطقی مردم آزربایجان را از خودش تعبیر به خواسته سیاسی شدن خود میپندارد؟

یکی از اصلی ترین دلایل ناراحتی ملت آزربایحان از علی دایی رفتار متناقض و بعضا متضاد وی در برخورد با خیلی از موضوعات، مسائل و اتفاقات منطقه ای و کشوری میباشد.

ویا بقول دکتر نورالدین پیرموذن نماینده سابق مجلس شورای اسلامی چرا و به چه دلیل آقای دایی در تهران پیشانی حسن روحانی را میبوسد .امادر شهرهای آزربایحان همچون یک آدم قلدر و متکبر با خبر نگاران مسئولان مردم و طرفداران فوتبال و...برخورد میکند؟

آقای علی دایی باید بداند که صحبت کردن هنگام کنفراس خبری قبل از بازی باید بیشتر در موضوعات ورزشی باشد.نه مسائل سیاسی!!!

اما وی در کنفراس خبری چرا بر علیه رئیس جمهور آمریکا(ترامپ) موضع گیری و علیه وی سخنرانی میکند؟

آیا این رفتار وی سیاسی نیست؟

چرا علی دایی در کنفراس خبری بعد از بازی در تبریز برعلیه آتاتورک سخنرانی میکند؟

آیا نشست و برخاست های وی با محمد خاتمی رئیس اصلاحات سیاسی نبود ؟

آیا حمایت از میرحسین موسوی در انتخابات 88 کار سیاسی نبود؟

البته موارد شمرده شده نمونه هایی از کارهای سیاسی آقای گل جهان میباشدو با این اوصاف آیا مردم آزربایحان شمارا به اعماق سیاست هل داده اند؟

آقای دایی مردم شهر و منطقه ای که شما در آن متولد و زندگی کرده اید ازخود میپرسند وفکر میکنندچرا امثال علی دایی همچون خداداد عزیزی و علی کریمی ها به شهر و زادگاه خود اهمیت وارزشی قائل نمیشود و حداقل در حل مشکلات اقتصادی زادگاه خودقدمی برنمیدارد؟

و همه گردش وسرمایه اقتصادی خودرا در مناطق فارس نشین متمرکز کرده است؟

چرا خداداد عزیزی تمام گردش سرمایه خودرا در شهر و زادگاه خودش متمرکز کرده است وتمام فعالیتهای ورزشی و اقتصادی خود را متوجه شهر خود کرده است؟

چرا علی کریمی به شهر خود بازگشته و مربی گری تیم سپیدرود را برعهده داردو حتی کارخانه وکارگاه تولیدی در زادگاه خود دارد؟ تا دین خود را به مردم منطقه خود ادا کرده باشد

نمونه های بسیاری را در این مملکت اعم از ورزشکاران، هنرمندان ،سیاسیون وسایر افراد شناخته شده را میتوان نام برد که باتعصب و گرایش به دیار مادری خود منفعتهای بسیاری را به مناطق و زادگاه مادری خود هدیه داده اند.

البته در سطح دنیا هم ورزشکاران بسیاری هستند که اینگونه کارهای انساندوستانه و مردم پسندانه را بدون ترس از حاکمیت و نهادها انجام میدهند که گل سرسبد این کارها واشخاص جرارد پیکه اسطوره تیم بارسلون و منطقه کاتالان نام داردکه کارهای وی باعث شده محبوبت عجیبی در منطقه کاتالان بدست آورد.

اما جناب آقای دایی شما با اعمالی که انجام میدهید خواسته یا ناخواسته وارد بازیهای سیاسی شده اید و این امر بر همه واضح و مبرهن است و متاسفانه همانند فعالیت های اقتصادی و ورزشی تان رفتار و موضع گیری های سیاسی تان نیز در خدمت مناطق فارس نشین و مرکز می باشد