تا قبل از جنگ‌های قاجار و روس، کشوری و منطقه‌ای به نام ارمنستان وجود نداشت. ارمنستان یک پدیده جعلی جدید است که به کمک غرب، مخصوصاً روس‌ها، جدیداً یعنی قرن پیش ساخته شده است.

ارامنه تا پیش از این تاریخ به صورت پراکنده در بعضی شهرهای منطقه در ممالک محروسه پادشاهی قاجار و عثمانی حضور داشتند، اما جغرافیای خاص و دولتی نداشتند.

در پی شکست قاجار از روس‌ها که به کمک ارامنه و افسران انگلیسی مستشار در  ارتش نوین قاجار رخ داد، بعد از عقد قرارداد بین قاجار و روس و اشغال شمال آراز توسط روسیه، روس‌ها ارامنه را از نقاط مختلف منطقه در ارمنستان کنونی که قبلاً ترک و مسلمان‌نشین بود تجمیع کرده و با استفاده از وقایع حرب عمومی اول سعی داشتند در قسمت‌هایی شامل جمهوری آزربایجان، ارمنستان کنونی، شرق ترکیه و استان آزربایجان غربی ایران کنونی یک کشور مسیحی تاسیس کنند.

اما دو مساله مانع این اتفاق شد: ظهور غازی مۇصطافا کمال پاشا آتاتۆرک و انقلاب کمونیستی روسیه.

لیکن در اثنای مساعی فوقِ روس‌های تزاری، تلفات زیادی از دو طرف ترک و ارمنی گرفته شد.

دسته‌های تروریستی و آماتور ارمنی که توان مقابله با عساکر آموزش دیده عثمانی را نداشتند در جبهه‌ها تار و مار شدند و حین عقب‌نشینی‌های نامنظم خود شمار زیادی از مردم عادی و غير نظامی ترک را نیز (در غرب و شمال آزربایجان و شرق ترکیه) قتل‌عام کردند.

بعد از این هزیمت مفتضحانه، بقایای دسته‌های تروریستی ارمنی یک گروهک تروریستی به نام آسالا تاسیس کردند که در کشورهای مختف جهان علیه مقامات و سفرای دولت ترکیه عملیات تروریستی و سو قصد انجام می‌داد.

پس از فروکش کردن انقلاب‌های کمونیستی در جهان (بخوانید: توافق شوروی و آمریکا در تقسیم جهان) و صف گرفتن دولت ترکیه در بلوک غرب و تثبیت مرزهای بین‌المللی شوروی سابق (ارمنستان) و ترکیه، گروهک تروریستی آسالا فلسفه وجودی خود را از دست داده و فرو پاشید

لیکن از اوایل دهه ۸۰ میلادی که تلاش بلوک غرب برای تجزیه شوروی سابق قوت گرفت، بازماندگان تروریست‌های آسالا نیز به کمک بلوک شرق فعال شده و گروهک تروریستی - کمونیستی جدیدی تشکیل دادند که پ‌ک‌ک نام گرفت و ظاهراً بر بنیه قومی اکراد کورمانجی تکیه داشت.

پ‌ک‌ک پس از فروپاشی شوروی ادعا کرد رنگ و بوی ملی‌گرایانه کردی گرفته است، اما کماکان بیشتر اعضای آن غیر کرد و از اقوام ارمنی، زازا و گاهی صرب، روس و حتی چینی هستند.

زبان رسمی گروهک تروریستی پ‌ک‌ک ترکی مدرن، (ترکی رایج در کشور ترکیه) می‌باشد و عمده اعضای آن قادر به تکلم به کوردی نیستند.

ارامنه و اکراد دو تیغه یک قیچی صلیبی هستند که غرب قصد دارد با آن دنیای ترک غرب دریای خزر (یعنی یگانه ابرقدرت طبیعی ولی بالقوه جهان) را خرد و کوچک کند.

برخی دول به اصطلاح مسلمان هم متاسفانه کمک دست غرب هستند.

برخی محلی‌گرایان و منطقه‌گرایان داخلی نیز در همان مسیر و در جهت منافع بیگانگان هستند. انحراف محلی‌گرایی آفت دنیای ترک بوده؛ و موجب تجزیه، تحقیر و شکست ملت ترک خواهد بود.

ایلتریش قوتلوق

منبع: کانال تلگرامی  Hakkın yolunda, Milletin yanında:

1358456462 vayfdyvlafed