مقدمه

تلگرام به عنوان یک رسانه امکان ارزنده¬ای برای اطلاع¬ رسانی و ایجاد ارتباط آفریده¬ است. از ویژگیهای آن امکان رفتن به آن توسط موبایل و مهمتر از آن عدم سانسور و فیلتر کانالها و پستهای آن، برخلاف فیس بوک و توییتر و یوتیوب و سایتها و وبلاگهایی اینترنتی که توسط حاکمیت جمهوری اسلامی ایران فیلترشده اند، بر ارزش و حساسیت آن می افزاید. همین عدم فیلتر و سانسور سبب روی آوری عده فراوانی از انسانهای ملل مختلف در ایران استبدادزده و استعمارشده به این رسانۀ ارزنده شده است که از جملۀ آنها انسانهای ملت تورک و فعالان حرکت ملی آزربایجان  هستند.

این بدون فیلتر و سانسور بودن تلگرام از سوی دیگر خطری است برای حاکمیت فاشیستی جمهوری اسلامی ایران که اساسا بر پایۀ فیلتر و سانسور و خفقان دولتی و ایجاد فضای امنیتی و پلیسی در مناطق غیرفارس نشین ایران مخصوصا آزربایجان و عربستان و البته بر روی جهل و تحمیق عمومی و زنده بودن خرافات مذهبی مذهب فارس- شیعه در میان مردم استوار شده است. بنابراین جمهوری اسلامی ایران نمی تواند در مقابل این آزادی تبادل اطلاعات و افکار در تلگرام بی طرف و بی کار بماند از این رو بیش از سی هزار مأمور سایبری متخصص در کار ایجاد پستهای نژادپستانۀ فارس پرستانه تلگرامی در پوشش فریبندۀ فرهنگ و تمدن ایرانشهری کهن، دین و مذهب، رصد کابران تلگرام، جاسوسی و کارهای برنامه ریزی شده مشغول هستند و این جدای هزاران بسیجی ساندیس بخور خودفروش است که به بهای پوست پیازی انسان می فروشند.

البته جمهوری اسلامی ایران با امکانات جهنمی خودش می توانست و می تواند تلگرام را نیز مانند سایتهای اینترنتی، فیس بوک و غیره فیلتر و سانسور کند اما نمی کند. این دلیل دارد. جمهوری اسلامی ایران قصد دارد که به صورت کنترل شده و با در دست داشتن مهار تلگرام تمرین کند که آی می تواند رسانه ای بدون سانسور را نیز در اختیار مطامع و اهداف فاشیستی و ایدئولوژیک نژادپرستانه اش داشته باشد.

به راستی آیا تلگرام این رسانۀ روسی الاصل نمی تواند ابزاری برای استعمار انسانهای نگون بخت ملت تورک آزربایجان قرار بگیرد؟ آیا حاکمیت نمی تواند با در دست داشتن هزاران امکان و سرمایه و نیرو و مأموران کارکشتۀ رسانه ای ابتکار عمل را در تلگرام به دست بگیرد؟ جواب منفی است. از طرف دیگر تلگرام خود می تواند به ابزاری برای استعمار انسانهای ملل غیرفارس مخصوصاً ملت تورک بدل شود تا به جای فعالیتهای میدانی در متن جامعه سر انسانها از پیر و جوان و زن و مرد و دختر و پسر خم شده در مبایلها باشد و از عالم و آدم و وضعیت اجتماع و گرانی و فقر و فساد و بدبختی و خودفروشی و خودکشی انسانهای همدرد تورک و کشته شدن سربازان بیگناه تورک آزربایجان به دست تروریستهای کورد و خلاصه از همه جا و همه چیز غافل شوند و به قول عزیزی روز تا  شب و شب تا روز به «مرجی آریتماق» (پاک کردن عدس!)، یعنی زیر و رو کردن پستهای تلگرامی با انگشت شست دست مشغول شوند. چه چیزی بیشتر از این یک حاکمیت جنایتکار و ایدئولوژیک و نژادپرست مثل جمهوری اسلامی ایران را خوشحال می کند که «سرها» مثل انسانهای معتاد، خم شده و  دوخته به زیر (به صفحۀ گوشیهای مبایل) باشد و ذهنها دربست مشغول پستها و لایکهای تلگرام باشند. جالب این که همین تلگرام به شدت اعتیادآور است و میران معتادان به تلگرام از میان انسانهای ملل مختلف ایران مخصوصا ملت تورک آزربایجان روز به روز بیشتر و بیشتر می شود. نه فکری، نه اندیشه ای نه عملی نه شوری و نه شوقی، صبح علی الطلوع هروز آنلاین می شوند و تا صبح روز فردا سرها و گردنها خمیده به پایین در کانالهای رنگارنگ تلگرام هستند! چه خانواده ها که این تلگرام از هم نپاشانده است. چه چیزی بهتر از این اعتیاد همگانی استعماری برای حاکمیت شیطانی ملا-سیدهای فراماسون استعمارگر؟!  

آری! و بدین ترتیب یک عده مأمور سایبری حاکمیت از قبیل بسیجیان و سپاهیان و مأموران اطلاعات و حتی مأموران مخصوص حراست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می نشینند و برای میلیونها کاربر تلگرام پستهای رنگارنگ و محتواهای مغرضانۀ ظاهراً معقول و در باطن زهرآلود و نژادپرستانه تولید و پخش می کنند. یک عده  مأمور هم موظف هستند که بلافاصله پستها و کانالهای اینچنینی را در سطح بسیار گسترده و در تمام کانالها لایک و تبلیغ کنند و البته تعداد انسانهای ملت تورک آزربایجان که به دام این ترفند ماهرانه رژیم می افتند کم نیستند.

دقت در پستهای ضد تورک و ضد آزربایجان تولید شده توسط حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در تلگرام

با دقت به برخی پستهای تولید شده توسط مأموران زبده سایبری حاکمیت جمهوری اسلامی ایران درمی یابیم که جمهوری اسلامی ایران چرا تلگرام را فیلتر نکرده است. چون همه روزه تعدادی پستهای فنی با محتوای زیرکانه و شیطانی تولید و پخش می کنند که فقط باید ملتچی تورک باشی تا بفهمی چه قدر شیطنت ضد تورک و ضد آزربایجان در آنها موج می زند. پستها و محتواهای ظاهرا موجه و انسان دوستانه و در باطن به شدت کریه و کثیف و نژادپرستانه و ضد تورک و ضد آزربایجان. پانفارسیسم و پان ایرانیسم در تلگرام و در فضای مجازی صورت سیاه نژادپرست فارس پرست کوردپرست و به شدت متنفر از تورک و عرب خود را در پشت پستهای به شدت انسان دوستانه و روشنفکرانه و ظاهرالصلاح با سخنانی از بزرگان تاریخ و وضعیت کشورهای پیشرفته چون ژاپن و سوئیس و سوئد و غیره مخفی می کند. از گاندی و ماندللا و مارتین لوترکینگ و چه گوارا و برتولد برشت و خلاصه همه بزرگان سخن می گذارند از احترام متقابل بین همه اقوام ایران و حفظ یکپارچگی میان اقوام حرفها می گویند از شادی و از صلح می گویند و ریاکارانه و مزورانه بی آزاری را تبلیغ می کند اما با این حال پلیدی کثافت تنفر نژادپرستانۀ ضدتورک و ضدآزربایجان را پشت این پستها پنهان می کند. یکی نیست بپرسد اگر بزرگان تاریخ انسان دوست و عدالت طلب بوده اند  و اگر ژاپن و سوئد پیشرفته هستند این امر به شما نژادپرستان ذاتی ضدتورک و ضد عرب قرون وسطایی متحجر ایدئولوژیک چه ارتباطی دارند؟

در این مقاله برای نمونه یکی از همین پستهای حاکمیتی را که اخیراً در تلگرام به شدت پخش و تبلیغ شده و توانسته عده زیادی از انسانهای ملت تورک را بفریبد تحلیل می کنیم:    

«سرپرست سازمان حج و زیارت: در مذاکرات با عربستان پیشرفت خوبی داشته ایم و اگر در بقیه مسائل هم به نتیجه برسیم قطعاً امسال زائران به حج مشرف می شوند. سال ۶۶ بستنمون به رگبار باز رفتیم! بهمون گفتن نجس و مثل سگ باهامون رفتار کردن باز رفتیم! با شلاق زدن رو دستمون که دست نزنیم به کعبه و نجسش نکنیم باز رفتیم! شاه شون نامه نوشت به صدام که هزینه حمله به ایران رو میده باز رفتیم! به نوجوونامون تجاوز کردن باز رفتیم! میدونی یعنی چی؟  تو حادثه آخری که حادثه منا بود اینهمه ایرانی کشته شدن اینم از روی برنامشون بود؛  که  این همه خانواده داغ دار شدن  ،  باز داریم میریم! واقعاً شرم آوره! برای دنیا و منطقِ  عقلی ،  جالب اینه که :عرب ها پول توجیبی خودشون و بچه هاشون  رو از فکر خراب و نادرست ما درباره خداوند که بد در نظرمان تصورش کردیم تهیه می کنن. و باز جای تاسف داره: همین عربها در بازی پرسپولیس - الهلال بلیت نخریدن و گفتن نمیخوایم پولمون تو جیب ایرانیا بره  ایرانی مجووسِ.ای ایرانی ای هموطن با تکیه بر عقل، حج ات را از عربستان به سرزمین خودت باز گردان که خدا همینجاست: در نگاه پر حسرت فرزندان سرزمینت  بیمارستان ها   امور خیریه ها    مناطق جنوب شهر و دیار خودت   مرکز ترک اعتیادها    متکدیان ایرانی از جمله زنان  دختران سرزمینت که از روی فقر به خود فروشی روی آورده اند   هزینه دارو  و قرص ها برای  مریضی های خاص که خیلی ها نمیتونن تهیه کنند  زندانیان بیچاره ای که برای حتی ۱۰% از همین هزینه حج رفتنت تو زندان  درآمد هنگفتی که سازمان حج و زیارت به جیب میزنه و ... ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ/ ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ/ همه روز روزه بودن ، همه شب نماز کردن/ همه ساله حج نمودن سفر حجاز کردن/ شب جمعه ها نخفتن به خدای راز گفتن / ز وجود بی نیازش ، طلب نیاز کردن/  به خدا که هیچ کس را ، ثمر آنقدر نباشد/ که به روی نا امیدی در بسته باز کردن   در حد غیرتت کپی کن پاینده باد ایران  زنده باد ایرانی حجاج تبریزی ، حجتان مقبول  دومین گروه حجاج آذری تبریز نیز که قرار بود امسال به حج بروند مثل حاجیان یزد منصرف شدند. انصراف چهارصد نفر دیگر از هموطنان  تبریزی جای تشکر و قدر دانی  فراوان داره . ضمنا هزینه سفر حج این گروه  جهت تهیه جهیزیه پنجاه نو عروس صرف خواهد شد.  لطفا اطلاع رسانی کنید تا همه ایرانی ها انصراف بدهند تا عزت ایرانی ها بدست آل سعود جنایتکار خدشه دار نشه. حاجیان استان تبریز زیارت قبول حاجی واقعی شمایید  مجددا تاکید می گردد که از کنار این پیام همینجوری رد نشید و تا جاییکه می تونید این مطلب رو اشتراک گذاری کنید تا این اتفاق همگانی شود.اگرحتی با این کپی من 1نفر هم منصرف شه این یعنی یک کار بزرگ چه بسا که تغییرات بزرگ از انجام کارهای کوچک سرچشمه میگیرد(یا حق حاجی واقعی)».

خوب ملاحظه می شود که پان ایرانیستهای پانفارس مکار با این پست عوام فریبانه چندین هدف را با یک تیر می زنند. این که بهتر است که حاجیان ملت تورک آزربایجان و کل ایران به جای رفتن به حج پولشان را خرج انسانهای بی نوای ملت تورک کنند که از قضا بر اساس سیاستهای کثیف نژادپرستانه حاکمیت پلید ضدتورک و ضد آزربایجانی جمهوری اسلامی ایران، به بیکاری و فقر و فساد و فحشا افتاده اند کاملا درست است اما ببینید شیاطین نژادپرست ضدتورک ایرانچی فارسچی این یک حرف حق را در چندین حرف نژادپرستانۀ ضدتورک و ضد آزربایجانی ناحق پیچیده اند: نژادپرستی ضد عرب، دامن زدن به کینه های دیرینه. در سال  1366 خمینی ملعون ضد عرب دستور داد که حاجیان ایران مراسم برائت از مشرکان را در مکه برگزار کنند و مکه را برای صاحبان آن ملت عرب عربستان ناامن کنند و طبیعتا با واکنش بر حق مقامات عربستان روبه رو شدند و حاجیان احمق و ناحق ایران شعوبی ضداسلام و ضد عرب را به سزای حماقتشان رساندند. اگر اعراب عربستان بیایند و بخواهند در مشهد مراسم برائت از رافضیان شعوبی ضد عرب راه بیندازند، آیا حاکمیت جمهوری اسلامی هرگز اجازه می دهد؟ یا شکمش را به همراه ماتحتش پاره می کند که چرا در کشور خودم بر علیه خودم تظاهرات می کنند؟ پس چرا این همه واق واق پشت اعراب عربستان می کنند؟ باز هم می گوییم علت بیکاری و فقر و فساد و اعتیاد و فحشا در کل ایران و مخصوصا در آزربایجان جنوبی اشغالی و عربستان اشغالی تنها و تنها و تنها حاکمیت ضدتورک و ضدعرب فارس پرست و کوردنواز جمهوری اسلامی ایران است. به جز سیاستهای کثیف ضدانسانی و نژادپرستانۀ ضدتورک و ضدعرب جمهوری اسلامی ایران چه کسی مقصر فقر و بیکاری و فساد و اعتیاد و خودکشی در میان ملت تورک آزربایجان و عربستان است؟ روزی نیست که جوانان تورک و عرب در آزربایجان و عربستان اشغالی از زور فقر و بیکاری و استیصال و بدبختی و شرم از خانواده و اهل و عیال خودشان را از بلندی پرت نکنند یا زیر قطار نیندازندیا با خوردن سم خودکشی نکنند مسئولش کیست؟ جز جمهوری شیطانی ایران؟ آیا مسئول همه این جنایتها و خیانتها و خباثتها عربستان و اعراب هستند؟ یا جمهوری شیطانی ایران؟  پس وقتی مسئول این همه جنایت جمهوری شیطانی ضد تورک و ضد عرب پانفارس ایران است، چرا آدرس غلط به مردم می دهید ای شیاطین منفور تاریخ بشر؟ 

مورد دیگر «حجاج آذری تبریز» و برادر خواندن آنها با «حجاج یزد» و نیز اصطلاح «استان تبریز» است. موضوع کهنۀ «آذری» که اظهر من الشمس است. با این همه تنفر ما تورکان از این کلمه فقط بی حیاترینهای تاریخ بشریت می توانند از این اصطلاح استعماری در نامیدن ما استفاده کنند که همین پانفارسها- پان ایرانیستها و مانقورتهای نژادپرست باشند. بی شک فقط و فقط و فقط این دشمنان جان و ناموس و مال و هویت و زبان و هستی و خاک و سرزمین ما تورکان آزربایجان هستند که به ما «آذری» می گویند و بس. و اما «استان تبریز»!!! راستی استان تبریز دیگر چه صیغه ای است؟! بی شک این حذف نام مقدس «آذربایحان» و نگفتن «استان آزربایجان شرقی» شیطنت جدید شیاطین منفور پانفارس و هم عقده گشایی پان ایرانیستهای روباه ضد تورک ضد آذربایجان است. هیچ شکی در شدت عقده و کینه ضد تورک نویسندگان پانفارس و ضدتورک این پست در کاربرد «تبریز» به جای «آزربایجان» نیست. آری! در طول عمر نکبت بار حاکمیت ضدتورک پهلوی و جمهوری اسلامی ایران با قطعه به قطعۀ خاک آزربایجان تورک عزیز همین کار را کردند: استان زنجان! استان قزوین! استان مرکزی! استان اردبیل! نامگذاری بر اساس شهرها و نه اسم مقدس و تاریخی و حقیقی و هویت آفرین آزربایجان . آری! هدف از نوشتن این متن متکلفانه  با این همه طول و عرض و آخ و واخ و ادا و اطوار به ظاهر بشردوستانه امالۀ همین اصطلاح شیطانی «استان تبریز» به ملت تورک آزربایجان و کل ایران بوده است و بس! جلوگیری از استقلال آزربایجان جنوبی. هدف همین است و بس! حال تاکتیک و تکنیک شیطان را فهیمدید؟! قابل توجه مهران بهاری و یاران «تورک ائلی»اش که به گوشهای تورکان مدام می دمند که حاکمیت جمهوری اسلامی ایران با کلمه آزربایجان هیچ مشکلی ندارد. آری! همین شیاطین پان ایرانیست به آذربایحان غربی هم «استان ارومیه» می گویند و می نویسند تا حساسیت مقدس ما انسانهای ملت تورک آزربایجان به کلمۀ مقدس آزربایجان رفته رفته کمتر و کمتر شود تا بتوانند خاک مقدس آذربایجان را بدون حساسیت و قیام و مبارزه ما تورکها و بی سر و صدا به تروریستهای کورد و کوردهای تروریست پرور حاتم بخشی کنند. در ضمن عرب ستیزی نژادپرستانۀ پانفارسیسم و پان ایرانیسیسم در این متن موج می زند و همین کدها معلوم می کند که نویسندگان و سازندگان مکار این متن شیطانی نژادپرست پانفارس متنفر از عرب و تورک هستند. گفتمان ما تورکان آزربایجان استقلال طلبی حق طلبی است. ما از هرچی نژادپرست فارسیست ضد ترک و ضد عرب است بیزاریم. نکته جالب این است که نویسندگان شیطان تأکید می کنند که «تا جاییکه می تونید این مطلب رو اشتراک گذاری کنید»!!! چرا؟! به خاطر تورک ستیزی و آزربایجان ستیزی اش؟ به خاطر استان تبریز؟! حاجیان آذری؟! یا عرب ستیزی کثیف نژادپرستانه اش؟ به خاطر چی باید همه اشتراک گذاری کنیم؟ بهوش بهوش بهوش آزربایجان هر لحظه به رنگی دشمن خونخوار درآید.

پست دیگر از این هم جالب تر و شیطنت بار تر است. بهتر است این یکی را هم با دقت و هوشیارانه بخوانیم:

«پست ارزشمندی است. بخوانید و گوش به زنگ باشید و آگاهی  دهید .... چرا سوریه به این روز افتاد ؟؟؟اگر اهل تفکر و منطقید بارها خوندن این متن توصیه میشه  روزی پای صحبت های پزشکی ایرانی نشستم که سال ها در سوریه کار کرده بود. لا به لای حرف هایش به موضوع جالبی اشاره کرد: سوریه همیشه یکی از امن ترین کشورهای عرب بود، اما از چند سال قبل حس می کردی که انگار خیلی نامرئی اما مدام، به اختلافات قومی و مذهبی و حتی شهری و طایفه ای در این کشور دامن زده می شود... اخبار و شایعاتی پخش می شد که خیلی راحت باعث اختلاف مذاهب یا قومیت ها یا حتی ساکنان شهرهای مختلف و طرفداران تیم های مختلف می شد. مثلا یک روز شایع شد پزشکی کرد تبار مردم قبایل عرب را مسموم کرده و یک بار شایع شد راننده ای از شهر حمص پانزده مسافر اهل حلب را به داخل دره فرستاده و خودش از اتوبوس بیرون پریده و ... وقتی جنگ داخلی به راه افتاد ناگهان همه این اختلاف ها و کینه ها و نفرت ها سرباز  کرد و تسویه حساب ها همسایه به همسایه و شهر به شهر و دین به دین و مذهب به مذهب و قوم به قوم شروع شد...» این حکایت آشنا نیست؟ دقت کرده اید در چند وقت اخیر چقدر از این ماجراهای در ایران داشته ایم؟ دقت کرده اید چه حجمی از این اخبار غیر رسمی و بعد قضاوت های احساساتی و حجم عظیمی از واکنش های افراطی را در سطح جامعه و شبکه های اجتماعی دیده ایم؟ چرا اصلا صفحه بچه پولدارهای تهران راه افتاد؟ چرا ماجرای فیتیلیه ای ها به بحران ملی بدل شد ؟ چرا تتلو و تتلی ها و یغما و یغماییان و چرخنده و سحر قریشی و ... این همه ماجرا شد؟ چرا ماجرای بخیه زخم چند سانتی متری پسر بچه چهار ساله در حالی به یک بحران ملی بدل شد اما در همین تهران خودمان سر کودکی را گوش تا گوش بریدند و کسی کمپین دلواپسی به راه نیانداخت... اصلا نمی خواهم به این احتمال فکر کنم، اما می ترسم از روزی که منافع آنانی که جهان را روی سرانگشت های شان می چرخانند، این باشد که جنگ داخلی در ایران راه بیافتد... فکر می کنید اتفاقی که در صربستان و کرواسی و بوسنی با مردمانی با فرهنگی نسبتا بالا افتاد، دوباره ممکن نیست؟ هر کسی را که نگاه می کنی حس می کنی از دیگران نفرتی عظیم و خشمی انبار شده دارد که تنها جرقه ای می خواهد تا منفجر شود فقط فرض کنید کسانی باشند که مامور ایجاد چنین وضعیتی باشند. حالا این افراد نمی توانند به روسای خود پیام دهند که: « ایرانی ها را می شود با تحریک احساسات شان و با شانتاژهای خبری به جان هم انداخت ... »؟ متاسفم اما حس بدم را جور دیگری نمی توانستم انتقال دهم. من از گسترش این حجم نفرت و کینه و خشم علیه همدیگر می ترسم... یادم هست که همین ده بیست سال قبل مردم کوچه و خیابان واقعا مهربان بودند و آرام، رئوف و همراه و همدل... همان طور که سوری ها و عراقی هایی که حالا راحت به روی هم اسلحه می کشند زمانی در میان کشورهای عرب به مهربانی و مهمان دوستی و آرامش شهره بودند ...  هرمطلب ضد قومیتی , ضدنژادی و اختلاف افكن مذهبی را کپی و نشر نكنید بیایید تصمیم بگیریم در چهارچوب نقشه ایران با هم بخندیم بجای اینكه برهم بخندیم».

خوب در مقام تحلیل حرفها زیاد است: بدواً باید دقت کنیم که این پست بالا توسط مانقورتهای ضدتورک و ضد آزربایجان که اکثراً سپاهی یا بسیجی یا اطلاعاتی هستند هم اکنون در کانالهای آزربایجانی پخش و تبلیغ می شود. ولی سخن این جاست: تکنیک ترساندن از وضعیت ناگوار سوریه از تکنیکهای رایج و شایع مأموران کارکشتۀ حاکمیت جمهوری اسلامی ایران برای گول زدن مردم ساده دل و جلوگیری از حق طلبی و استقلال طلبی فعالین حرکت ملی ملت تورک آزربایجان است: ترساندن از جهنم و به آتش کشیدن آزربایجان! در ضمن می کوشد تا ما فعالان حرکت ملی ملت تورک را ایجاد کننده و ترویج دهندۀ تنفر قومی از دیگر ملل ایران مخصوصا قوم کورد قلمداد کند که به آن خواهیم پرداخت. حرف ما این است: آیا «بحران فیتیله» بحرانی ناحق بود و نباید راه می افتاد چون نتیجه تهییج احساسات ایرانیان بود یا قیام حق طلبانه ملت تورک آزربایجان به خاطر این توهین و تحقیر و تمسخر و تهدید علنی نسبت به شرافت و موجودیت و انسانیت و اصالت خودشان بود که توسط پانفارسهای پان ایرانیست لجن مال شد! پس لابد عموهای فیتیله ای که در جلوی دوربین تلویزیونی که میلیونها مخاطب به آن نگاه می کردند دهان انسانهای ملت تورک را توالت و جایگاه نجاست کردند، طبق نظر این شیاطین نژادپرست ضد تورک ذاتی، بر حق بوده اند و هزاران انسان حق طلب و غیور تورک در شهرهای آزربایجانی اردبیل و تبریز و اورمو و زنگان و غیره که به خیابانها ریختند و توسط مأموران جنایتکار اطلاعاتی و حراستی رژیم ضدتورک ذاتی جمهوری جنایتکار نژادپرست فارس پرست ضدتورک کتک خوردند و دست و پا و استخوانهایشان شکست و دسته دسته دستگیر و شکنجه و زندانی شدند، ناحق بودند و باید ملت تورک صدا و سیمای کثیف جمهوری شیطانی ایران را به خاطر این تورک نوازی و تورک دوستی و کودک دوستی شان دعا هم می کردند؟! موضوع مهمتر این که واقعاً چه کسی نفرت پراکنی می کند؟ ما مبارزان حق طلب و استقلال طلب ملت تورک آزربایجان علیه انسانهای ملل دیگر نفرت پراکنی می کنیم یا پانفارسها و پانکوردها و پان ارمنیها علیه ما انسانهای ملت تورک نفرت پراکنی و جنایت و خیانت می کنند؟ کدامیک؟ آیا دفاع از هویت و موجودیت و انسانیت میلیونها انسان تورک اسمش نفرت پراکنی است؟ ما به چه امیدی و به چه افتخاری با پانفارسهای شیاد و پانکوردها و پان ارمنیهای جنایتکار هموطن بگوییم و بخندیم و به ایرانی بودنمان خوش باشیم و افتخار کنیم؟ روشن تر و ملموس تر بگوییم: برای نمونه در هفته های اخیر شاهد بودیم که دو مامور تورک آزربایجانی هنگ مرزی اورمو در حال حراست از ملت تورک آزربایجان از دست تروریستهای کورد به دست تروریستهای کورد گروهک جنایتکار و غافل کش پژاک به شهادت رسیدند: نام یکی جواد فرحی اهل بناب و نام دیگری محمدرضا فیروزی اهل اورمو بود که هر دو به دست جنایتکاران کورد گروه پژاک به شهادت رسیدند. سرباز دیگری به اسم علی صیدی اهل زنگان جمعی گروهان مرزی بورالان استان آزربایجان غربی در درگیری با قاچاقچیان کورد به داخل رودخانه قره سو سقوط کرد و جان خود را از دست داد. خبر شهادت همۀ این سربازان تورک برخلاف مورد جیش العدل بلوچستان توسط صدا و سیما و رسانه های حاکمیت جمهوری اسلامی ایران یا بایکوت و یا در حاشیه واقع شد. همین امر انسانهای حق طلب ملت تورک را بر آن داشت که خود دست به کار شوند و خبرهای شهادت عزیزان دلبندشان را که در راه حراست از جان و مال و ناموس و خاک مقدس آزربایجان توسط نورچشمیهای کورد حاکمیت جمهوری شیطانی به شهادت رسیدند در کمپینی که به همین منظور راه انداختند پخش کنند. آنها در پستهایشان نوشتند: «به نظرتان چرا رسانه های فارسی و کوردی خبر شهادت سربازان بی گناه تورک را به دست اکراد تروریست بایکوت می کنند؟ شما فرض کن الان گروه تروریستی پژاک تورک بود، آیا باز هم رسانه های فارسی و کوردی ساکت می ماندند و اخبار این جنایات را بایکوت می کردند؟» در پستی دیگر نوشتند: «در حالی که اخبار و رسانه ها پر است از اخبار سوریه و بحرین و عراق و لبنان، در همین چندکیلومتری ما کوردهای تروریست تورکها را کشتار می کنند ولی کسی جرات اعتراض و اطلاع رسانی ندارد! وطن دوستان پانفارس لال شده اند». در پستی دیگر نوشتند: «فرق بین شهدای سرباز در آزربایجان و بلوچستان چیست؟ فرقش فقط و فقط در قاتلان آنهاست. یکی بلوچ است و یکی کورد. هدف از بایکوت کشته شدن سربازان آزربایجان این است که نباید تصور بدی از ملت نورچشمی آریایی کورد در بین افکار عمومی مردم ایران شکل بگیرد». در پستی دیگر چنین قهرمانانه به فاشیسم فارس و ترویسم کورد تاختند و قهرمانانه و تورکانه افشاگری و روشنگری و رسواسازی کردند: « تروریسم دین، مذهب، ملیت، قومیت و ... ندارد. سیاست‌مداران، رسانه‌ها و تئوریسین‌های به اصلاح روشنفکر و در ظاهر آریاپرستی که تا دیروز اقدامات تروریستی و ضدانسانی گروه ضدبشری پ.ک.ک در ترکیه، عراق و سوریه را یک مبارزه مدنی برای صلح و آزادی قلمداد می‌کردند و با ادبیاتی چپ‌گرایانه، تروریست‌های پ.ک.ک را بانیان صلح و دموکراسی و جنگجویان راه انسانیت می‌نامیدند، امروز در برابر حمله ناجوانمردانه ورژن ایرانی پ.ک.ک یعنی پژاک به مرزداران بی‌گناه تورک کشورمان و شهید و زخمی کردن تعدادی از آنها چه پاسخی خواهند داشت؟ آیا باز هم این گوش به فرمانان غرب را مبارزین دموکراسی و روش خشونت‌آمیز آنها را مدنی و صلح‌آمیز خواهند خواند؟ آیا باز هم چشم و گوش خود را به روی حقایق خاورمیانه بسته و با ارجاع به ذهن و تفکرات محصور در بند اندیشه‌های (به اصطلاح) ملی‌گرایانه و باستان‌گرایانه، تروریست‌های پ.ک.ک و پژاک را تطهیر و ستایش خواهند کرد؟ » 

آری! این حق ملت تورک آزربایجان است که در مقابل حاکمیتی که با تروریستهای کورد و کوردهای تروریست مداراها می کند و چهل سال است که به جای اسم  و هویت حقیقی آنها و گروهکشان (گروهکهای کوردی پژاک، حزب دموکرات کوردستان ایران، کومله، پ ک ک و غیره) از اصطلاح مزخرف و خنثی و مسخره و موذیانه و هدفمند و کارشده و غرض ورزانۀ «اشرار مسلح» بهره می برد، از خون فرزندان دلیرشان حفاظت و حمایت کنند. ما ملت تورک صادق هستیم اما هرگز ساده و ببو و هالو و گوسفند نیستیم که فرزندان و جوانان رشیدمان دسته دسته به دست تروریستهای وحشی خونخوار نامرد اهریمن کورد کشته شوند و فارسها و پانفارسهای حاکمیت از آنها جانبداری کنند و ما ساکت بمانیم. به  گواهی نوشته هایم و تاریخ خود من از شروع کنندگان این حساسیت کشته شدن فرزندانمان بودم و خوشحالم که تلاشهای سالیان درازم دارد بهره می دهد:

http://azoh.info/index.php?option=com_content&view=article&id=23803:1393-08-12-04-34-30&catid=2:10&Itemid=18

http://azoh.info/index.php?option=com_content&view=article&id=27383:1394-05-12-05-14-37&catid=2:10&Itemid=18

http://azoh.info/index.php?option=com_content&view=article&id=30094:1394-11-21-02-29-21&catid=7:12&Itemid=16

http://azoh.info/index.php?option=com_jdownloads&Itemid=27&view=viewdownload&catid=2&cid=2299

http://www.azoh.net/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87-%D9%88-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4/792-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B8%D9%84%D9%88%D9%85-%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%88-%D8%AA%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%88%DB%8C-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D8%B2%D8%B1%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%D8%B3%D9%86%DA%AF%D8%B1-%D9%81%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%B3%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87-%C2%AB%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%B1%DA%AF%C2%BB-%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%DB%80-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%B3%D9%88%D9%84%D9%BE%D9%88%D8%B1-%DA%98%D9%88%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D9%88%D8%AC%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86.html

http://www.azoh.net/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87-%D9%88-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4/1412-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%AD%D8%A7%DA%A9%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D8%B2%D8%B1%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%BA%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%D9%84%D9%88%DA%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%88%D8%AC%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86.html

خوب خوشبختانه شاهد بودیم که پس از سالها تلاش و مجاهدت من و امثال من، حساسیت به این امر در تلگرام از طرف ملت تورک آزربایجان و کل ایران شروع شد و می رفت که جانبداری نژادپرستانۀ ضدتورک جمهوری شیطانی ایران از کوردهای تروریست به بحران بینجامد که جمهوری شیطانی عکس العمل نشان داد و چه عکس العمل جالبی: «فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفته است: ترکیه باید پاسخگو باشد»!!! «تورکیه»؟!!! آری! درست می خوانید «تورکیه» و نه اقلیمک شیطانی و تروریست پرور تورک کش و عرب کش کوردستان عراق!!! لابد تورکهای تورکیه مرزها را درنوردیدند و فرزندان ما تورکان آزربایجان را کشتند!!! شیطنت را می بینید؟

و اما عکس العمل پانفارسهای پان ایرانیست که در پست مزورانه بالا، آنها را هموطنان ما خوانده اند و از ما دعوت می کنند که با آنها خوش بخندیم، نسبت به شهادت سربازان مظلوم ملت تورک آزربایجان به دست تروریستهای کورد از موضع جمهوری اسلامی ایران هم جالب تر بوده و هست. بهتر است چند تا پست تلگرامی و اینستاگرامی پانفارسهای پان ایرانیست را در این باره مرور کنیم. لازم به ذکر است که پانفارسهایی که این پستها را خطاب به برادران تروریست کورد خودشان نوشته اند، از عکس عبدالرحمن قاسملو، تروریست کورد تورک کش معروف در پروفایلشان بهره برده اند: «آخه کدوم خری گفته اینا  شهید محسوب میشن؟؟؟ آزادی خواهان کورد زدن چن تا از مامورین کثیف نیروی انتظامی ایرانو کشتن. این همه ترکیه میزنه کوردهای بیگناهو آزادی طلب رو میشکه، کدومتون ناراحت میشین؟ الانم کوردها زدن چن رأس ترک رو کشتن. اورمیه قلب کوردستان است» «بیشرف تر از این ترکها تو عمرم ندیدم.عین موش همه جای ایرانو گرفتن. به امید پیروزی پ ک ک ترکیه علیه ترکها و پیروزی کردهای ایران علیه ترکهای آذربایجان. به امید اینکه اسم آذربایجان، کردستان بشه و کردهای ترکیه هم به شما ملحق بشن. هر کی خودشو تورککک بدونه حقش همون مرگه». «هر چی ترک کمتر ایرانی بهتر. خیلیییی خوشحالم که کردها میزنن ترکها رو میکشن، همین ترکها مگه نیستن که پشت سر کوروش کبیر چرندیات میگن و از ساخت فیلم کوروش کبیر، سوزش گرفتن. درود به شرف کردها که هیچ مشکلی با کوروش ندارن». «ما طرف کردها هستیم. طرف هر کس که به تاریخ پارس و کورش بزرگ توهین نکند. بژی بژی کوردستان». «سوال؟؟ اولا رو چه حسابی اینا رو شهید مینامی؟ اینا یه مشت پانترک نجس بودن که توسط کوردهای عزیز و شریف به درک واصل شدن. دوومن ترک و آزری دو تاش یکی هست پس به درک که به درک رفتن. سومن طبق کدام مدرک ترک خر را شهید مینامید؟ چاهارمن ما اینارو بایکوت کردیم چون از نظر ما ترک نجس است. پنجمن ترک را باید زنده زنده سوزاند. ششمن ترک مُرد یهود مُرد هیچ فرقی ندارد»!!!

خوب این نوشته های پانفارسهای نژادپرست ذاتی پان ایرانیست کورد پرست و ارمنی پرست و ضد تورک که ماهیت وابسته به حاکمیت و فاشیستی و راسیستی ضدیهودشان نیز از نوشته های بالا پیداست به خوبی گویای همه چیز است و به خوبی چهرۀ حق طلب ما و فاشیست و راسیست و ضدبشر پانفارسها و پانکوردهای ضدتورک را نشان می دهد. تروریستهای انسان کش کورد می شوند «آزادی خواهان کورد» و فرزندان تورک ما، که به هر حال مأموران دولت هستند و لباس نیروی انتظامی جمهوری اسلامی را بر تن دارند و در حال حفاظت و دفاع از مرزهای همین ایران مورد ادعای پان ایرانیستها به دست تروریستهای کورد کشته می شوند، می شوند «جانوران پانترک» که برای رسیدن به ایران پاک عاریایی ناب کوروش نسب و داریوش نشان باید همۀ سی و پنج میلیون انسان تورک را کشت تا دل آغایان و خانومهای پانفارس پان ایرانیست کورد پرست خنک شود! نژادپرستی و فاشیسم عریان تر از این در کل دنیا سراغ دارید؟ با وجود این همه حقیقت عریان دو تا مانقورت نسناس مأمور اطلاعات جمهوری شیطانی ایران در تلگرام پست می گذارند و ادعا می کنند که ما همه ایرانی و برادر هستیم و پانتورکها (یعنی ما) نفرت پراکنی می کنند و ما باید با هم دوست و برادر و برابر باشیم و با هم بخندیم نه به هم و از این قبیل مزخرفات استعمارکنندۀ شیطانی که حقیقت نژادپرست ضدتورک و ضدعرب میلیونها انسان فارس و کورد را می خواهد ریاکارنه پشت سخنان به ظاهر انسان دوستانه مخفی و لاپوشانی کند. به راستی به کدام روی پانفارسها و پانکوردها و پان ارمنیهای نژادپرست ضدتورک و ضدعرب بخندیم و به اینها هموطن ایرانی بگوییم؟ اینها که دارند گوشت فرزندان سرباز ما را به نیش می کشند و سبعانه می جوند. خون گرم و سرخ جوانان ما از لای دندانهای تیز و لبهایشان قطره قطره می چکد. آیا اینها هموطن و دوست ما هستند؟!!! عزیزان ما در ایران اهریمنی فاشیستی نژادپرست ضد تورک و ضد عرب و کوردپرست زندگی می کنیم نه در سوئد و نه در فنلاد و نه در دانمارک. حاکمیت چه؟ دیدیم که در انتخابات شهر اورمو با تقلب وسیع و عیان چهار تروریست کورد را در بین اعضای شورای شهر اورمو جا دادند و با زرنگی کاری کردند که انسانهای ملت تورک قانع شوند که به دلیل تعدد لیست تورکها شکست خوردند! این جانبداریهای نژادپرستانۀ وقیح را نمی بینیم؟!

این نوشته های ما زوزه های بیدار کنندۀ بوزقورد است

در درونم گدازه های آتفشانی به اسم اوجالان ساوالان هست. اگر فوران نکنم خواهم مرد؛ خواهم افسرد. اینک این زوزه های یک بوزقورد دردمند است که زوزه می کشد تا ملتش را بیدار و آماده کند: باید بیدار و آگاه باشیم و مسلح و آماده باشیم و خوابیدگان ملت تورک خودمان را هم بیدار و آگاه و مسلح و آماده کنیم. من در گفت و گویی با یک تورک سلماسی اهل یک روستای سلماس خطر تروریسم و فاشیسم کورد را به او گوشزد کردم و جوابی خنده دار شنیدم: «حکومت هست! جمهوری اسلامی ایران هست! سپاه پاسداران هست! هیچ اتفاقی برایمان نمی افتد! کوردها هیچ غلطی نمی توانند بکنند»!!! این مثل خنجری بر قلب من بود. به راستی که زمانی انسانهای ملت تورک در خوجالی هم می گفتند : «حکومت هست. قانون هست. ارمنیها آدمهایی بی آزاری هستند. آنها حتی نمی توانند یک مرغ را سر ببرند!!!» دیدید که همین ارمنیهای بی آزار چه جنایتهایی کردند؟ آری! کلیپی از زنان و دختران و پیرزنان و کودکان مظلوم و بی دفاع تورکمان عراق دیدم که از ترس داعش و کوردها از خانه و کاشانه و روستاها و شهرهایشان به بیابان داغ و تفتیده عراق پناه برده بودند و در حالی که از تشنگی و گرسنگی و بی سرپناهی می نالیدند و می مردند می گفتند: «کو حکومت؟ چرا حکومت به ما رسیدگی نمی کند؟ ما از تشنگی و گرسنگی و حرارت خورشید در این بیابان مردیم. بچه هایمان دارند یکی یکی می میرند...»! و من دردمندانه گریه می کردم. چون به عیان همین روزهای تلخ و جگرخراش را برای انسانهای ملت تورک خودم در سرتاسر آزربایجان جنوبی از هم اکنون می بینم. سوزناله های زنان در به در در یخبندان کوهستان خوجالی آزربایجان بو و درد سوزناله های زنان تورکمان عراق را می دهد. آه! چرا ملت ما درس عبرت نمی گیرد؟ حتماً باید به سرش بیاید تا بفهمد و درک کند؟ در خوجالی انسانهای ملت ما فریب حاکمیت ضدتورک روس را خوردند و در تلعفر فریب حاکمیت ضدتورک عراق را و در ایران اهریمنی فریب حاکمیت ملا-سیدهای فراماسون نژادپرست پانفارس پان ایرانیست ضدتورک و ضد عرب ارمنی پرست و روس پرست و کوردپرست را خورده و می خورند که به مراتب از آن دو حاکمیت دیگر خطرناکتر و مزورتر و ریاکارتر و تشنه به خون تر هست و وقتی ما در تلگرام افشاگری  و بیدارسازی می کنیم یک عده مانقورت نسناس احمق ارذل خائن ذاتی به ملت تورک  و وطن فروش و آزربایجان فروش به سوی ما هجوم می آورند و احمقانه و ریاکارانه دم از انسانیت و برادری و هموطن بودن می زنند و تروریستهای کورد، ارمنی و پانفارس را به ریش ما می خندانند. این درد را به که بگوییم؟ سالهاست داریم می نویسیم که : « از بعد از تمام شدن جنگ ایران و عراق، حاکمیت جمهوری اسلامی ایران سربازها و درجه دارها و افسرهای تورک ما را به مناطق پرخطر آذربایجان غربی و کوردستان اعزام و در تیررس تروریستهای کورد قرار می دهد و به کشتن می دهد . به عنوان یک تورک باید بدانیم که اعزام سرباز به این مناطق فقط و فقط و فقط از شهرهای آذربایجانی نشین اردبیل تبریز اورمو (ارومیه) زنگان و غیره صورت می گیرد. صدها افسر و درجه دار و سرباز وظیفه بی گناه تورک ما (نیروی نظامی و انتظامی ارزشمند ملت تورک ما) به جرم حراست از مرزهای ایران اهریمنی  و حفظ تمامیت ارضی کشور فارس پرست کوردپرست ارمنی پرست ضد تورک به کشتن داده شده اند و جالب این که بر خلاف بلوچها و جیش العدل که به خاطر عملیات آنها تلویزیون و رادیو و رسانه ها و تلگرام ناف پاره می کردند و می کنند، اخبار شهادت تورکان مظلوم که هر هفته چند نفر به دست کوردهای تروریست پژاک، حزب دموکرات ایران، پ ک ک، کومله و دیگر تروریستهای کورد کشته می شوند، کاملا توسط حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و جامعۀ بزرگ پانفارسها و پان ایرانیستهای ضدتورک کوردپرست بایکوت می شود. اینها را بدانید. هدف دادن خاک آزربایجان غربی، زنگان، همدان تا تبریز به کوردهای تروریست است و نابودی آزربایجان. دیری نخواهدکشید که کوردهای تروریست درحالی که دوشکا بر تویوتا سوار کرده اند، کلاشینکف به دست در خیابانهای تبریز و اردبیل و زنجان و اورمو جولان داده و تورک کشی علنی خواهندکرد پانفارسهای نژادپرست با شعار «کوردها آریایی هستند پس همخون ما هستند» و «هر جا کورد است ایران است» کاملا طرفدار این وحشیان تروریست هستند. این ها بدانیم روزی فرزندان شما هم به سربازی اعزام خواهندشد. مثل کبک سر در برف کردن و به لالایی پانفارسها و پان ایرانیستهای ضاهرالصلاح مکار ضدتورک و کوردپرست خوابیدن شرط عقل نیست...» سالهاست من و یارانم اینها را نوشته ایم و می نویسیم. اما باز هم از ملت تورک ما هستند کسانی که بیدار نمی شوند. حتما باید کوردها ارمنیها و پانفارسها به صورت علنی در خیابانهای شهرها و کوچه های روستاهایمان تورک بکشند و نسل کشی علنی کنند تا اینها بیدار شوند؟! این زوزه های دردمند یک بوزقورد است: آمادگی آمادگی آمادگی : گندن گودالها دور روستاهای آزربایجان غربی و زنگان و همدان. استراتژی ارمنیها و کوردها یکی است: اول روستاهای بی دفاع و شهرهای کوچک را با نسل کشی وسیع تورکان تصاحب می کنند و سپس به شهرهای بزرگ و اصلی می پردازند. پس مسلح شدن مسلح شدن مسلح شدن  انسانهای ملت تورک و آماده و گوش به زنگ بودنشان علی رغم تبلیغات و القاعات خواب کنندۀ حاکمیت ضدتورک جمهوری اسلامی ایران چارۀ کار است. این حاکمیت تا مغز استخوان ضدتورک است پس به کوردپرستی و حمایت از جانیان کورد و ارمنی در کشتار انسانهای ملت تورک پرداخته و خواهدپرداخت. تاریخ شاهد است.

من بوزقوردام/ اولاییرام/ اووو! اووو! اووو!!/ اولاییرام/ اویانین/ اووو!/ اووو!/ اووو!/ آییلین/ اووو!/اووو!/ اووو!/ یاتمایین/ اووو!/ اووو!/ اووو!/ یاتماق چاغی دئییل/ اووو!/ اووو!/ اووو!/ دورون/ اووو!/ اووو!/ اووو!/دورماق چاغی دا دئییل!/ اووو!/ اووو!/ اووو!/ قالخین/ قالخماق چاغی دیر/ اووو!/ اووو!/ اووو!/ چالیشین/ چالیشماق چاغی دیر/ اووو!/ اووو!/ اووو!/ ووروشون/ ووروشماق چاغی دیر/ اووو!/ اووو!/ اووو!/ دؤیوشون/ دؤیوشمک چاغی دیر/ اووو!/ اووو!/ اووو!/ ساواشین/ ساوشماق چاغی دیر/ اووو!/ اووو!/ اووو!/ چیرپیشین/ چیرپیشماق چاغی دیر/ اووو!/ اووو!/ اووو...

اوجالان ساوالان- چهارشنبه 17/03/1396     07-06-2017