ارمنستان، کردستان و ایران را باید مثلث مرگ جهان تورک نامید. در شرایط امروز جهان تورک این مثلث مرگ تقریبا به همه اهداف خود میرسد و کوچکترین مانعی نداشته و ندارد.

این حمله مرگ بار مثلثی درست در زمانی به نهایت تلاش خود رسیده که غول و توان اصلی ملت تورک یعنی کشور تورکیه غرق در مشکلات درونی است. و سیستم حاکمیتی تورکیه با یک دسیسه یا با یک نا آگاهی در یک مساله بحث برانگیز تغییر قانون اساسی و رفراندوم گیر کرده است. این در حالی اتفاق می افتد که کشور تورکیه می توانست با حفظ ثبات قبلی خود هنوز هم یک الگوی دموکراسی در جهان ملت تورک و حتی اسلام باشد.حرکت تورکیه بر روی این نوار بحران دست توجه تورکیه را از تورکان منطقه قطع کرده است. و این زمان مساعدی است تا مثلث مرگ بتواند دست تورکیه را به لحاظ جغرافیایی نیز از جهان تورک قطع کند. و این پروژه که  سال های سال فقط یک آرزو بود برای این مثلث به حقیقت بپیوندد.

پروژه ای که در آن قره باغ از جمهوری آزربایجان گرفته شد.و هیچ مقاوتی از جهان تورک نشان داده نشد.و تنها با "کاش"و انشالا به اتمام رسید  که کاش اتفاق نمی افتاد و انشالا دیگر چنین چیزی اتفاق نمی افتد. اما این انشالا با گفتن و شعارهای جهان مجازی امکانپذیر بود .و امروز در کرکوک نیز اتفاق افتاده است و در اورمیه در حال اتفاق افتادن است. آینده خسارات این مثلث به جهان تورک بسیار سنگین و غیر قابل جبران خواهد بود ،این مثلث بزرگترین ضربه خود را از طریق جغرافیا وارد خواهد کرد و یک نوار

جدا کننده در شرق توركيه ایجاد خواهد کرد که تورکیه از جهان تورک جدا میکند تا میانه های دو آزربایجان ادامه پیدا خواهد کرد.

چاره کار و راه مبارزه با این پروژه را باید در  دو مهم دید و برایش تلاش کرد:

۱-جهت دهی و نظم دهی به مبارزات تورکان ایران به یک پله بالاتر از مدنیتی بودن

۲-ثبات تورکیه و زنده کردن دوباره ترس از تورکیه در منطقه، و همچنین احیای دوباره دست توجه تورکیه بر تورکان منطقه

منبع:

کانال تلگرامی آلچین

Iran microscope map