آذوح: جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام «علی عزیزی» فعال ملی آذربایجانی امروز چهارشنبه ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۹ در شعبه ۱۰۷ دادگاه کیفری دو شهر تبریز برگزار شد.

در جریان این جلسه آقای عزیزی و وکیل مدافع ایشان به دفاع از اتهام انتسابی "نشر اکاذیب در فضای مجازی" پرداختند و لایحه دفاعیه نیز به دادگاه تحویل داده شد.

گفته می‌شود انتشار دو پست انستاگرامی در خصوص «جنایات سمیتقو در آذربایجان غربی» و پستی در حمایت از فعال سرشناش آذربایجانی "عباس لسانی" با مضمون :

« مادرم نخ های قالی را دار میزد، دادگاه ها روشنفکران را؛ از عدالت مادرم گل می روید از عدالت آنها قبر» مصداق جرم قرار گرفته است.

علی عزیزی در دادگاه عنوان کرده است که مطلب منتشر شده با ذکر منبع و تصاویر از کتب تاریخی بوده است و این کاملا عین حقیقت است که سیمیتقو در غرب آذربایجان چه جنایت هایی که نکرده است و اداره اطلاعات با سند سازی و برش ذکر منابع فقط تصاویر را به دادگاه ارائه نموده است.

این فعال آذربایجانی در تاریخ ۱۹ تیر، پس از حضور در شعبه ۱۶ بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب تبریز جهت ارائه آخرین دفاع از دو اتهام قبلی با اتهام نشر اکاذیب در فضای مجازی مواجه شده و بازپرس پرونده همچنین میزان مبلغ وثیقه را از ۵۰۰ میلیون تومان به ۶۵۰ میلیون تومان افزایش داد.

پیشتر در خصوص دو اتهام "تبلیغ علیه نظام" و "عضویت در گروه غیر قانونی" روز ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ جلسه دفاع از اتهامات فوق در شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز برگزار شده بود.