آذوح: در وداعی باشکوه و با حضور هزاران نفر از فعالین حرکت ملی آزربایجان پیکر عزیز پورولی، مبارز خستگی ناپذیر وطن به خاک سپرده شد.

در این مراسم که جمع کثیری از فعالین شناخته شده ی حرکت ملی نیز حضور یافته و علاقمندان به فرهنگ و هویت ملی آزربایجان خود را از شهرهای مختلف به تبریز رسانده بودند مارش ملی آزربایجان زینت بخش مراسم گردید.

در ادامه ی مراسم نیز تعدادی از فعالین ملی آزربایجان همچون سعید متین پور، عظیمی قدیم، حبیب ساسانیان، حسن ارک، عسگر اکبرزاده، عاشیق حجت ابراهیمی و... به بیان گوشه هایی از مبارزات ارزشمند و غرورآفرین جناب عزیز پورولی پرداختند.

گفتنی است ماموران امنیتی ایران جمعی از فعالین حرکت ملی آزربایجان در شهر اهر که جهت حضور در مراسم تشییع جنازه عزیز پورولی راهی شهر تبریز بودند را در پلیس راه اهر - تبریز واقع در بخش خواجه بازداشت کردند.

همچنین پس از پایان مراسم تشییع پیکر پیر حرکت ملی آزربایجان در تبریز نیز چند فعال ملی از سوی نیروهای امنیتی دستگیر گردیده‌اند.

اسامی برخی از بازداشتیها به شرح زیر می‌باشد:

-حبیب ساسانیان

-مهدی دوسدار

- علی رادمنش

-نیما رادمنش

-ایرج شیرزاد

-علی رادمنش

-محمد افسری خطیب

-حبیب نگهبان

و ...

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خوهد شد.

برای مشاهده ی صحبتهای آقایان عظیمی قدیم و عسگر اکبرزاده بر مزار عزیز بئی پورولی از لینکهای زیر اشتفاده نمایید:

https://youtu.be/Kb8FhLszxKc

https://www.facebook.com/AZOHqrupu/videos/296681837874361/

برای دیدن ویدیویی 20 دقیقه ای از مراسم تشییع پیکر جناب عزیز پورولی، سخنرانی فعالین ملی و... نیز می توانید از لینکهای زیر استفاده نمایید:

https://youtu.be/JW7xynV1eKs

https://www.facebook.com/AZOHqrupu/videos/448273685741195/

آذوح