آذوح: مسئولان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از صدور مجوز برای انتشارات «کیرپی» ممانعت کردند.

غرفه ی "آذرتوران" نیز با اخطار ماموران امنیتی و اخذ تعهد مواجه شده است.

از روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت‌ماه ۹۸، در حالی «سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران»، در مصلای این شهر گشایش یافت که مسئولان برگزاری نمایشگاه با عدم صدور مجوز برای انتشارات «کیرپی»، مانع از حضور این ناشر آذربایجانی در نمایشگاه شدند.

در مهرماه ۹۷، نیز در اولین روز «شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز» بازرسین «موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران» غرفه کتب ترکی «کیرپی» را بستند و مانع از فروش کتاب های این انتشارات شدند.

مسئولان ایران با تعطیل کردن غرفه تنها ناشر تخصصی کتابهای ترکی ویژه کودکان، کودکان تُرک را از دسترسی به دهها کتاب تُرکی این انتشاراتی محروم کردند.

مدیر غرفه کیرپی سال گذشته پس از تعطیلی غرفه‌اش در تبریز گفت: «متاسفانه بازرسین نمایشگاه نگاه امنیتی به موضوع داشتند و وساطت مسئولان ارشاد تبریز بخصوص حراست نمایشگاه به جایی نرسید و با وجود اینکه ما بیش از ۴۰ کتاب تولید کرده بودیم، بالاجبار و به احترام مخاطبین خود، نمایشگاه را ترک کردیم

«بابک مینقی» در خصوص مجوز کتاب‌های خود گفت: «تمام کتاب‌های کیرپی و حتی سایت آن دارای مجوز از اداره ارشاد تبریز هستند و تابحال حتی تذکری از نهادهای مربوطه نداشتیم و ما حدود یک و سال نیم فروشگاهی به نام کیرپی دایر کردیم و علاوه بر آن با این برند محصولات فرهنگی از جمله گیم و نرم افراز تولید کرده‌ایم.»