آذوح: سعید صراحی از شهر جلفا که پس از مسابقه فوتبال تراختور آزربایجان و پیکان توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده بود به زندان مرکزی تبریز منتقل شد.

با وجود پیگیری های مکرر خانواده وی از شعبه بازپرسی مبنی بر چرایی بازداشت غیر قانونی، هنوز پاسخی قانع کننده از جانب مسئولان قضایی دریافت نکردند.

همچنین گزارشات رسیده از بازداشت مهدی حبیب‌ اللهی هوادار قزوینی تراختورسازی و «علی دوست نیا» از شهر سولدوز(نقده) حکایت دارند.

جمعه ۳۰ فروردین‌ماه ۹۸، پس از پایان دیدار دو تیم تیراختور آذربایجان و پیکان تهران، این فعالین حین خروج از ورزشگاه سهند تبریز توسط ماموران امنیتی ایران دستگیر شده و تا این لحظه خبری از آنها در دسترس نیست.

فعالان آذربایجانی اعلام می کنند که شمار دستگیرشدگان به دهها تن می رسد اما به دلیل ازدحام جمعیت و سرکوب شدید هواداران توسط نیروهای امنیتی، برآورد دقیقی از شمار دستگیرشدگان و محل نگهداری این افراد در دست نیست.

هواداران تیراختور پس از پایان بازی، به «داوری ناعادلانه»، «مهندسی مسابقات» توسط فدراسیون فوتبال ایران به نفع تیم های تهرانی و اصفهانی و «تبعیضات سیستماتیک» اعمال شده بر علیه تیم تیراختور آذربایجان، اعتراض کردند که این اعتراض با سرکوب شدید ماموران یگان ویژه مواجه شدند و این موضوع به گسترش اعتراضات انجامید.

خبرگزاری تسنیم شمار هواداران مجروح شده تیراختور را ۵۰ نفر اعلام کرده اما فعالان آذربایجانی شمار زخمی شدگان را بیش از یکصدنفر برآورد کرده اند.