آذوح: یک جوان تُرک آذربایجانی به دلیل بالا بردن پرچم آذربایجان در بازی تیراختور، پس از دستگیری توسط ماموران امنیتی ایران به طرز وحشیانه ای شنکجه شده است.

«احسان» جوان آذربایجانی در حمایت از مسلمانان مظلوم قره باغ و محکومیت سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران در سالگرد قتل عام خوجالی، در بازی تیراختور برابر سپاهان در ورزشگاه سهند تبریز، پرچم آذربایجان را بر بالای سر برده است.

پس از پایان بازی، ماموران امنیتی ایران این جوان تُرک را دستگیر و در زمان بشدت مورد شکنجه قرار داده اند.

این اقدام ضدانسانی و ضداسلامی ماموران ایران خشم شهروندان آذربایجانی را برانگیخته است.

شهروندان تُرک با انتشار تصاویر شکنجه شدن این جوان آذربایجانی در شبکه های اجتماعی، پرسیده اند چرا حکومت ایران با ارمنی هایی که در تهران و اصفهان پرچم ارمنستان را حمل می کنند چنین برخوردی را انجام نمی دهد؟

لازم به ذکر است روز چهارشنبه ۸ اسفندماه ۹۷، در سالگرد قتل عام شیعیان خوجالی قره باغ توسط ارمنی ها، نخست وزیر ارمنستان در صدر هیاتی عالیرتبه وارد تهران شد و مورد استقبال «آیت الله خامنه ای» و «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران قرار گرفت.

«نیکول پاشینیان» سپس در باشگاه آرارات تهران به سخنرانی پرداخت. در این باشگاه پارچه نوشته ای نصب شده بود که بر روی آن نوشته شده بود «قره باغ متعلق به ارمنستان است

این اقدام موهن ارمنی ها اعتراض گسترده شهروندان آذربایجانی را به همراه داشت اما نهادهای امنیتی ایران به جای برخورد با ارمنی ها، جوانان آذربایجانی مدافع مسلمانان مظلوم قره باغ را دستگیر و زندانی کردند.

هواداران آذربایجانی روز شنبه ۱۱ اسفندماه ۹۷، در بازی تیراختور برابر سپاهان در ورزشگاه سهند تبریز، در پاسخ به گستاخی ارمنی ها، به حمایت از مسلمانان مظلوم قره باغ برخاستند و در باشگاه شعار «قاراباغ بیزیم دیر بیزیم قالاجاق» سر دادند.

ماموران امنیتی ایران پس از این بازی ۲۹ نفر از فعالان آذربایجان جنوبی را دستگیر کردند. شمار زیادی از دستگیرشدگان توسط نیروهای امنیتی در بازداشتگاه صائب تبریز مورد شکنجه قرار گرفتند.