آذوح: علیرغم اعتراضات صورت گرفته در آذربایجان، پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری ایران و پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ایران و همچنین تلویزیون این کشور هم راستا با گروههای تروریستی کُردی، «استان آذربایجان غربی» را «استان اورمیه» نامیدند.

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری و پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ایران، روز پنجشنبه ۱۶ اسفندماه ۹۷، صحبت‌های حسن روحانی در شورای اداری استان گیلان را منتشر کرده‌اند که در این سخنرانی روحانی از لفظ "استان اورمیه" استفاده کرده است.

گفته می شود در فایل صوتی مذکور حسن روحانی از لفظ «استان اورمیه» استفاده نکرده و تنها لفظ «قطار اورمیه» را به‌کاربرده اما پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری و پایگاه دولت در اقدامی شیطنت آمیز اقدام به تحریف سخنان وی کرده اند.

پیش‌تر نیز حسن روحانی در جریان دیدار با نخبگان آذربایجان غربی در اورمیه از لفظ «استان اورمیه» استفاده نموده بود که اعتراض شدید شهروندان تُرک را به دنبال داشت.

چند روز پیش نیز ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن گوینده خبر تلویزیون ایران از این واژه جعلی استفاده می کند.

«استان اورمیه» اصطلاحی است که توسط گروه‌های تروریستی کٌردی با هدف حذف نام «آذربایجان»، از «استان آذربایجان غربی» و تحریف هویت این استان ساخته و پرداخته شده و دولتمردان و ارگان های رسمی ایران نیز همراستا با اهداف این گروههای تروریستی هر از گاهی از این واژه جعلی استفاده می کنند.

ایران همواره گروههای تروریستی کردی مانند پ.ک.ک و پژاک را حمایت نموده از آنها به عنوان اهرم فشار بر علیه دولت ترکیه و تُرک های آذربایجان جنوبی استفاده می کند.

در غرب آذربایجان نیز حکومت ایران با حمایت های پیدا و پنهان از کردها، در صدد تضعیف قدرت ترک های آذربایجان و بر هم زندان ترکیب جمعیتی غرب آذربایجان به نفع کردها می باشد.

https://www.youtube.com/watch?v=O8XjrAMeiH0