آذوح: بعد از ظهر شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ مامورین امنیتی با مراجعه به محل کار یوسف سلحشور فعال ملی آزربایجان وی را بازداشت کرده اند. طی اطلاع خانواده و نزدیکان این فعال، مامورین پیش از آن نیز به خانه ایشان مراجعه نمودند که به علت نبود وی در منزل موفق به بازداشت ایشان نشدند.

احتمال آن می رود که این بازداشت مرتبط با حضور یوسف سلحشور در ورزشگاه سهند و تماشای بازی تراختور آزربایجان و سپاهان اصفهان و شعارهای مرتبط با قاراباغ باشد. تماشاگران در بازی روز جمعه شعار "قاراباغ بیزیمدیر بیزیم قالاجاق" را در اکثر دقایق بازی سر می دادند.

طی اطلاعی که به دست آمده است به غیر از یوسف سلحشور ۲۸ نفر از تماشاگران بازی دیروز به هنگام خروج از استادیوم دستگیر شده اند که اسامی برخی از آنها به این ترتیب می باشد:

۱- احسان اسماعیل دخت

۲- مهدی حمزه ای

۳- بابک صیامی

۴- داوود محمودی

۵- کریم کریمی

۶- حمید باغی بیرق

۷- بهرام آزاد

۸- هادی عباسپور

۹- رامین آرادگر

و...

برخی از بازداشت شدگان توسط مامورین یگان ویژه نیروهای امنیتی در زمان بازداشت در بازداشتگاه صائب تبریز مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته اند.

نیروهای امنیتی در جواب پیگیری خانواده بازداشت شدگان اطلاع داده اند که ۲۱ نفر از بازداشت شدگان آزاد خواهد شد و برای ۸ نفر از بازداشت شدگان نیز قرار وثیقه صادر خواهد شد اما تا این لحظه اطلاع دقیقی از تعداد و مشخصات افراد آزاد شده در دست نیست.