آذوح: درحالیکه دو هفته به تعطیلی کلاسهای درس در آستانه نوروز باقی مانده، برخی معلمان در اعتراض به پائین بودن میزان حقوقشان - 13 اسفندماه - تحصن کرده و در کلاس های درس حاضر نشدند.

به گزارش یول‌پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، گفته می شود این تحصن در برخی شهرستان ها صورت گرفته و معلمان به نشانه اعتراض در کلاس درس حاضر نشده و با نمایش پلاکاردهایی از خواسته ها و مطالبات خود در فضای مجازی، سعی کردند صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.

یک کارشناس آموزش و پرورش درباره تحصن امروز (دوشنبه) شماری از فرهنگیان و معلمان به خبرنگار حوزه آموزش ایرنا گفت: معلمان در برخی شهرهای بزرگ و کوچک به صورت پراکنده به کلاس های درس نرفتند و نسبت به پائین بودن حقوق خود معترض بودند.

«مهدی بهلولی» ادامه داد: آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن عنوان کردند این میزان حقوق، کفاف یک زندگی شرافتمندانه را نمی دهد و حقوقشان تا دهم هر ماه تمام شده و مجبور هستند به کارهای دیگری روی آورند که در شان آنها نیست.

وی بیان داشت: پائین بودن حقوق معلمان باعث می شود آنها خسته و پر از دغدغه های مالی و مادی به کلاس درس بروند و این موضوع به طور قطع به نظام آموزش آسیب می زند.

این کارشناس آموزشی اضافه کرد: مساله دیگری که معلمان به آن معترض هستند این است که آنها در مدرسه و کلاس درس، اختیار چندانی ندارند و آموزش متمرکز ابتکار و خلاقیت را از آنها گرفته است.

بهلولی بیان داشت: همچنین آنها خواستار این هستند که باید شروط و محدودیت فعالیت اتحادیه های صنفی فرهنگیان برداشته شود و با فعالیتهایی که در راستای مطالبات صنفی در این اتحادیه ها انجام می شود برخورد قضایی صورت نگیرد.

به گفته وی خصوصی سازی از دیگر مباحث مورد اعتراض فرهنگیان است زیرا آنها معتقدند که جریان پولی سازی نظام آموزش موجب می شود تا افراد با تمکن مالی بالا از آموزش با کیفیت بهره مند شوند و دانش آموزان بی بضاعت در کلاس های با تراکم بالا و امکانات محدود، آموزش ببینند که این مغایر با عدالت آموزشی است.

این کارشناس حوزه آموزش و پرورش یادآور شد: معلمان از اینکه بارها خواسته های خود را در قالب تحصن و تجمع اعلام کرده اند و پاسخ مثبتی از سوی مسئولان دریافت نکرده و به نتیجه نرسیده اند، احساس دلسردی و سرخوردگی دارند که این مساله حتما پیامدهای منفی برای نظام آموزش به دنبال دارد.