آذوح: در پی جمع‌آوری امضا برای افزودن رشته زبان تورکی آذربایجانی در دانشگاه مراغه، حراست این دانشگاه از دانشجوی متولی این اقدام خواسته است در عرض 48 ساعت، تسویه کرده و دانشگاه را ترک کند.

به دنبال جمع‌آوری امضا از سوی کانون اذربایجان‌شناسی دانشگاه سراسری مراغه که با ۹۵۰ امضا از سوی دانشجویان، مورد استقبال قرار گرفت، مسئولان حراست این دانشگاه اقدام به اعمال فشار به دانشجویان به دلیل این اقدام کرده‌‌اند.

سالار سرکشی، عضو کانون آذربایجان‌شناسی و یکی از متولیان این اقدام در خصوص جزئیات آن به خبرنگار یول‌پرس گفت: با توجه حمایت دانشجویان از ارائه درس ۲ واحدی زبان تورکی در دانشگاه مراغه، بطوریکه برای این ترم ۹۰ دانشجو این درس را اخذ کرده‌اند، ما به فکر درخواست رشته زبان و ادبیات تورکی آذربایجان برای دانشگاه افتادیم و بصورت قانونی، اقدام به جمع‌آوری ۹۵۰ امضا کرده و به ریاست دانشگاه تحویل دادیم.

سرکشی ادامه داد: به دنبال این اقدام، حراست دانشگاه، روز شنبه کارت دانشجویی من را گرفته و اعلام کردند بعدا کارت خود را از حراست تحویل بگیرید که همان روز کارت بنده را تحویل نداده و روز دوشنبه نیز از ورود من به دانشگاه ممانعت کردند و با اعلام اینکه تنها یک روز برای تسویه و ترک دانشگاه وقت داری.

وی در ادامه، اظهار کرد: با پیگیری من، منشی حراست دانشگاه اعلام کردند تنها ۴۸ ساعت فرصت تسویه و ترک دانشگاه به شما داده می‌شود و باید در این مدت دانشگاه را ترک کنی. و این در حالی است که من درگیر کارهای پایان‌نامه خود هستم و به هیچ وجه قادر به اتمام و تسویه در مدت ۴۸ ساعت نیستم و متاسفانه کسی پاسخگو نیست.

اما دکتر محمد علی لطف اللهی یقین رئیس دانشگاه با انکار سخنان این دانشجو، روز گذشته، در گفتگو با خبرنگار یول‌پرس گفت: این موضوع صحت نداشته و رئیس حراست دانشگاه، خود جزو هئیت علمی دانشگاه است و چنین اقدامی از سوی وی نمی‌تواند صحت داشته باشد و بنده نیز با وی در این مورد صحبت خواهم کرد.

وی در پایان گفت: من در خدمت دانشجویان هستم و این دانشجو برای حل مشکل خود به بنده مراجعه کند.

با اعتماد به سخنان دیروز رئیس دانشگاهی، گروه رسانه‌ای یول از انتشار این خبر خودداری کرد تا این موضوع حل و فصل شود، اما امروز خلاف این موضوع اتفاق افتاده است.

سخنان رئیس دانشگاه در حالی است که امروز، دانشجوی مذکور از سوی حراست دانشگاه به مشکل برخورده و در تماس با یول‌پرس گفت: رئیس دانشگاه با بیان اینکه “من وقتی برای ملاقات ندارم” از پذیرش بنده خوداری کرده است و مسئولان حراست نیز به بنده اعلام کرده‌اند بعد از ۲۲ اسفند به دانشگاه مراجعه کنید و این در حالی است که اگر من تا ۱۰ روز پایان‌نامه خود را تحویل ندهم، اضافه خدمت شامل من خواهد شد.

این دانشجو ادامه داد: لازم به ذکر است دیشب مسئولان حراست خیلی از دختران دانشجو و متولی در جمع‌آوری امضا را تحت فشار قرار داده است و برخی نهادها در دانشگاه نیز اقدام به جمع‌آوری امضا برای محکومیت اقدام ما کرده‌اند.