آذوح: عباس لسانی زندانی از سوی شعبه معاونت بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل به ریاست قاضی نونهال با چهار اتهام جدید ترغیب و تحریک مردم آزربایجان غربی برای مسلح شدن ،تهدید علیه امنیت ملی ،تشکیل گروه غیرقانونی و تبلیغ علیه نظام روبرو شده است.

این خبر سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ توسط آقای لسانی به خانواده‌اش که در زندان اردبیل اجازه ملاقات حضوری با او را پیدا کرده‌اند گفته شده است.

آقای لسانی همچنین به خانواده خود گفته است که در زمان بازجویی و جهت اعتراض به این بازداشت، به سوالات بازجویان جواب نداده و با غیرقانونی و نمایشی دانستن رویه بازپرسی که برپایه تحریف سخنرانی‌های او از سوی اداره اطلاعات دنبال می‌گردد، سیاست سکوت در این مرحله را اتخاذ کرده است.

به اذعان لسانی، سند‌سازی و تشکیل پرونده جدید از سوی مراجع قضایی-امنیتی اردبیل، فراری رو به جلو و تلاشی جهت سرپوش گذاشتن به اقدام خودسرانه بازداشت وی در دادگاه انقلاب تبریز صورت می‌گیرد.

عباس‌لسانی ۲۵ دی ماه امسال در حالی که در جریان واخواهی یک حکم غیابی در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز حضور بعمل رسانده بود، توسط نیروهای قضائی – امنیتی ربوده شده و به بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل منتقل شد.

عباس لسانی فعال ملی و سیاسی باسابقه آزربایجانی هم اکنون در بند ٨ زندان اردبیل در بازداشت موقت بسر می‌برد.