چاپ

 

آذوح: عباس لسانی زندانی سیاسی سرشناس تورک که روز ۲۵ دی ماه ۱۳۹۷ در شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز محاکمه و سپس توسط نیروهای قضایی-امنیتی تحویل اداره اطلاعات اردبیل گردیده است، روز پنجشنبه ۱۱ بهمن، دو احضاریه از شعبه محاکمه‌کننده به منزل شخصی وی ارسال گردیده که از او خواسته‌ شده ظرف ۱۰ روز آینده جهت دریافت حکم و دادنامه صادره به محل این شعبه مراجعه نماید.

همچنین در این احضاریه‌ها آورده شده” ابلاغنامه‌ها به سامانه ابلاغ ارسال گردیده و با مراجعت به سامانه ابلاغ با استفاده از شناسه و رمز کاربری خود ، اطلاعات این ابلاغیه و پیوستهای آن با وارد نمودن شماره و تاریخ صدور ابلاغیه دریافت و مشاهده گردد.”

در این احضاریه تأکید شده:

عدم مراجعه به منزله استنکاف از قبول اوراق قضائی بوده و ابلاغ محسوب می‌شود.”

این ابلاغیه‌ها و تعیین زمان برای آنها در حالی صورت گرفته که خبر بازداشت و انتقال آقای لسانی به قرنطینه زندان اردبیل توسط مراجع قضایی تبریز به خانواده این فعال ملی داده شده است.

عباس لسانی از لحظه بازداشت تاکنون وضعیت نگهداریش نامعلوم و از دسترسی به تماس تلفنی منع گردیده است.

در پیگیری‌های اخیر خانواده آقای لسانی از معاونت دادستانی اردبیل به آنها عنوان شده که این فعال مدنی تا اطلاع ثانوی ممنوع‌الملاقات بوده و پزشک مأموری نیز صحت سلامت ایشان را تحت کنترل گرفته است.

عباس لسانی قبلا در جمعی عمومی اعلام داشته هر بار بازداشتها علیه او خودسرانه صورت بگیرد، دست به اعتصاب غذا خواهد زد. سابقه طولانی در اعتصاب غذا ، عدم برقراری تماس تلفنی و حضور پزشک جهت کنترل سلامت وی، فرضیه‌ها برای اعتصاب غذای او از لحظه بازداشت را قوت بخشیده است.فرضیه‌ای که نگرانی شدید خانواده لسانی و جامعه فعالین مدنی آذربایجانی را بهمراه آورده است.